Hvad skal jeg vælge?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLDET (Bemærk de andre emner i denne kategori)
Besvar
Argh...

Hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Argh... »

Hej Per...

Har prøvet at kigge lidt her inde for at se om nogle har samme problem, uden den store hjælp.

Er en fyr (28 år) som har været sammen med min kæreste (24 år) i over 3 år. Jeg er hendes første rigtige kæreste. Hun er perfekt for mig, tager mig som jeg er...

Jeg må virkelige have hjælp til dette her. Mit problem er, at jeg er sammen med en rigtig dejlig pige..! En som jeg sagtens kunne se mig selv blive gammel med og få børn med, for vi minder meget om hinanden. Vi har sjældent skænderier, og tror vi kunne opdrage nogle rigtige skønne børn! :) .. Men nu kommer mit problem... Ved ikke om det lyder egoistisk! Har snakket med mine venner om det, for at se om de kan komme med nogle guldkorn. Jeg føler ikke, at jeg har prøvet nok endnu, altså seksuelt med andre piger. Efter cirka vores 2 års jubilæum har jeg haft denne her tvivl! Jeg længes efter andre, og syntes det er så pisse synd for min kæreste, hvis det skulle gå hen og ende mellem os! Hun elsker mig over alt på jorden, men lige pt er det bare ikke gengældt! Jeg elsker hende, men tvivlen er der. Hver gang jeg ser andre piger starter fantasierne, og det har stået på i 1 år nu.. Jeg er bare bange for hvad det ville ende med, om jeg virkelige går hen og er min kæreste utro, selvom jeg er rigtig meget modstander af det eller, at jeg gør det forbi! Kan bare mærke at denne længsel bliver værre og værre..

Hun er i gang med noget uddannelse, og jeg arbejder. Hendes uddannelse tager cirka 2 år, og i den tid er vores liv ligesom sat på pause, hvad angår børn, købe hus og andre seriøse forholdsbindinger! Ville ønske man kunne sige pause i 2 år til min kæreste også give så meget gas, så jeg ikke har disse tanker mere også finde sammen igen! Men det er ønsketænkning!

Mine venner siger, jeg ikke har løbet hornene af, og det tror jeg heller ikke selv! Men for satan da, hvad skal jeg stille op. Føler at jeg har fundet den eneste ene, bare for tidligt!!!

Skal jeg blive sammen med hende, også håbe at dette her længsel efter andre, holder op. Selvom det er blevet værre med tiden! Eller skal jeg snakke med hende og i sidste instans slå op med hende?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvad skal jeg vælge?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Argh...

Livet igennem vil der være et utal af fristende mennesker, muligheder, tanker, fantasier - og forhåbentligt får du aldrig løbet hornene af dig, det er jo osse en del af dit drive. Jeg tror ikke, at vi mennesker fra naturens side er monogame, det er et kulturelt påbud (i større eller mindre grad). Der findes jo masser af kulturer, hvor monogamien ikke er specielt udbredt (bl.a. i Danmark).

Måske har din kæreste det på samme måde? Måske har hun heller ikke oplevet nok endnu? Jeg synes, at du skal snakke med hende om det, uden at slå op med hende. Måske kan I sammen finde en løsning på dit aktuelle problem.

Og måske kan du overveje, hvad du forestiller dig vil være anderledes ved at have haft sex med andre kvinder end din kæreste.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLDET"