Av mit hjerte...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARTERAPI
Besvar
Gæst

Av mit hjerte...

Indlæg af Gæst »

Hej Per...

Jeg har skrevet til dig et andet sted her på debatten, men har brug for lidt hjælp til vores forhold nu, så for at du får det hele med er jeg startet fra begyndelsen.

For lidt over 2 år siden fandt jeg manden i mit liv, troede og håbede jeg, vi flyttede sammen, fik barn og iih hvor det gik... og vores forhold var helt perfekt. Ihvertfald til jeg var 3 mdr. henne, hvor jeg fandt ud af, at han havde cybersex med andre fyre, han var i byen, og jeg havde en lille grim fornemmelse i maven om, at der foregik noget bag min ryg, jeg gik igang med at rydde lidt op på computeren (det er min egen), hvor jeg fandt en masse samtaler over msn, der absolut ikke var ment for mine øjne.. Jeg ringede til ham, gik fuldstændig amok og bad ham komme hjem og pakke sit lort. MEN... efter en lang samtale, hvor min mor også var til stede, fik jeg at vide, at han før min tid havde eksperimenteret med mænd, fordi han troede, han var bøsse.. Han lovede mig grædende højt og helligt, at det nu var slut og, at han elskede mig overalt på jorden. Så jeg så forbarmede mig, for mine følelser var jo mere end gengældt. Efter en MEGET lang graviditet, hvor jeg fangede ham igen og igen, fik vi vores datter, han var SÅ ualmindelig lykkelig, og jeg håbede, at nu var alt det der chatteri et afsluttet kapitel.

Skifter lige emne for at fortælle lidt om ham... Han blev som barn udsat en enkel gang for incest af sin far, har aldrig haft skyggen af selvtillid, og kærlighed fra sine forældre har der aldrig været det helt store af. Nå men.. han har fortalt mig, at han aldrig kunne drømme om at gøre noget fysisk med mænd, men at han tænder på sex med dem i hans drømme.. hvilket gør ham i tvivl om hans sexualitet, jeg tror det har noget med hans barndom at gøre og ikke et sekund på, at han er bøsse, er jeg for naiv eller?

Han har fortalt mig, at når han lærer nye folk/mænd at kende så "dyrker" han dem, jeg ville sige blir besat. Det har så lidt med sagen at gøre, hvor vi står i dag... Han er flyttet nu, og jeg ville aldrig blive færdig, hvis jeg fortalte hele historien, men han har brug for at finde ud af, hvad han "er" og for at finde ud af sine følelser for mig, han siger, at han ikke kan give slip, ringer op til flere gange hver dag og går nærmest i panik, hvis jeg ikke tager tlf. Jeg ser ham hver dag, får et farvel ky, når han smutter, og han vil gerne se os som kærester men tør ikke involvere sig alt for meget i forholdet, for det ville gøre alt for ondt på både ham og mig, hvis det hele endte med, at vi gik hver til sit.

Jeg er lidt bange for at hans besættelse af andre gør, at han ikke kan finde sine følelser tilbage igen, og jeg ville stort set gøre alt, hvad jeg kunne for at hjælpe ham, men det er ved at gøre rigtig ondt på mig nu, for dette har snart stået på i lidt for lang tid, ingen kærtegn, ingen sex, og han har lovet at søge hjælp, men der sker ingenting... hvis jeg skulle følge min hjerne, gjorde jeg det forbi nu, men mit hjerte siger noget HELT andet... Han vil nu tage på ferie i 3 uger, hvor han først havde tænkt sig, at vi ingen kontakt skulle have, men han kan ikke undvære hans datter, ikke et ord om mig, Skal jeg tro på hans indsigt (altså at ville ha mig), eller hva pokker skal jeg stille op... ???

Den meget ulykkelige
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Av mit hjerte...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den meget ulykkelige

En hypotese kunne være, at da han kan være såret på sin mandlighed pga. farens overgreb, så forsøger han via sine drømme og fantasier at reparere på det sår gennem kontakt med mænd. Man kunne sige at i fantasi/drømme-sprog, der er seksuel aktivitet en symbolsk forening. Altså han prøver sin egen maskulinitet af for at opbygge den på en mere hel måde.

Har han nogen sinde været i psykoterapi? Ellers kunne det være, at han kunne have gavn af at få en snak med en professionel sexologisk orienteret psykoterapeut.

:idea: Inden han evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Noget andet er så, at der er ganske mange mænd, der ud over lyst til kvinder osse kan have lyster til sex med andre mænd. Det er i øvrigt værd lige at overveje, at betegnelserne "homoseksualitet" og "heteroseksualitet" først blev indført i 1869 af den østrig-ungarske forfatter Karl Maria Kertbeny. Det tænker vi jo ikke på til dagligt. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARTERAPI"