For ung til en elsker?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
Anonym

For ung til en elsker?

Indlæg af Anonym »

hej..
som baggrund for mit spørgsmål ligger følgende: jeg blev voldtaget i en alder af 14 år, men det er ikke noget der plager mig længere (med mindre det kan betegnes som grunden til min nuværende opførsel.. -men det ville jeg dog ikke mene) jeg kom hurtig over den forfærdelige oplevelse(uden hjælp fra professionelle) og nu nyder jeg sex i fulde drag, selvom denne del tog lang tid om at føles rigtig..
men i min unge alder, næsten 19 år, har jeg haft MANGE seksuelle partnere -hvoraf kun få har været i forbindelse med et "fast forhold"..
lige nu har jeg en elsker (10 år ældre end mig) som jeg holder meget af, rent seksuelt, og det er ikke mere end dette han har i forvejen en fast kæreste og jeg ønsker ham heller ikke som andet end en elsker..(vores sex er fantastisk, varieret og grænseoverskridende )..

her lyder så mit spørgsmål: er jeg for ung til at have en elsker eller har alder ingen betydning? (kan min opførsel skyldes min, til dels, traumatiske barn-/ungdomsoplevelse?)

ps. mine venner sys er mit sex-liv er overdrevent og nogen synes endda at tænke at det er ligefrem uacceptabel og vulgært..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: For ung til en elsker?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Du er jo en myndig kvinde med fuld stemmeret, og du kan jo gøre præcist, som du vil økonomisk og seksuelt. Det afgørende er efter min mening, at du har det godt med det du gør, at det giver dit liv kvalitet - og det forstår jeg på dig, at dit forhold til din elsker gør. Det lyder som om du er helt indforstået med elskerinderollen, og så kan jeg ikke se, at der skulle være noget galt med, hvad du gør, selv om dine venner er misundelige :1:.

Der er jo meget forskellige holdninger til, hvor mange seksuelle partnere og oplevelser, man "bør" have i hvilken alder. Det er ofte meget kulturbestemt, og der findes ikke rigtigt noget endegyldigt facit for, hvad der er godt og, hvad der ikke er godt. Det har ofte meget at gøre med, hvordan den enkelte håndtere de enkelte situationer og sit liv som sådan.

Det at have været ude for et eller flere seksuelle overgreb kan i nogle tilfælde resultere i, at den krænkede siden hen "over"seksualiserer sine kontakter. Men det kan man m/k nu osse af andre grunde, og som sagt er det ofte meget kulturbestemt, hvornår noget er "over". En lille joke lyder sådan: Ved du hvad promiskuitet er? Svaret er: Det er når du har én mere end jeg!

Vær opmærksom på, at selv om du af dig selv er kommet over voldtægten, så kan du måske opleve at den vender ubehageligt tilbage på et senere tidspunkt i dit liv, og så er der en god grund til at få gjort noget ved det.
:idea: Læs evt. mere her om Choktraumeterapi

Held og lykke med dit liv og din elsker :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"