Begærer jeg ham nok?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
H

Begærer jeg ham nok?

Indlæg af H »

Hej Per.
Jeg er en kvinde på 21 år der har mødt en utrolig dejlig mand i foråret (han er 33). Jeg synes han er en fuldstændig fantastisk person og mine følelser for ham vokser for hver gang vi ses - synes faktisk jeg er ved at være der hvor jeg kan sige at jeg elsker ham. Han er den første jeg har været i seng med, ja han er rent faktisk den første jeg har været forelsket i! Så alt dette kan faktisk ikke være meget bedre. Dejligt!

Der er dog et men: Vi har som sådan ikke noget forhold endnu for han er stadig ved at afslutte sit ægteskab. Han har været sammen med sin hustru i 10 år (de har kun været gift det ene, og der er ingen børn), men forholdet har været "ned af bakke" for hans vedkommende siden før de blev gift, og det har som sådan været ikke-eksisterende siden februar - de har bare været 2 mennesker der bor i samme hus. Han fortæller meget ærligt om alt dette og jeg stoler fuldstændig på ham så det er egentlig ikke det jeg har brug for et godt råd om (synes bare du skulle have hele historien).

Det at vi efterhånden har haft et temmelig langt "tilløb" til et egentligt forhold, gør at vi har fået snakket en masse ting igennem og fået tænkt meget grundigt over om der er alt hvad der skal til for at det bliver til et langvarigt forhold (ingen af os er interesseret i det modsatte, men pga. hans alder og min manglende erfaring er det da klart ham der tænker mest over tingene og stiller de "sværeste" spørgsmål)

Han seneste spørgsmål er om jeg begærer ham fysisk 100 % - altså om jeg begærer ham nok til at det vil kunne holde når/hvis vi flytter sammen og der går hverdag i tingene...
Der er ingen tvivl inde i mig om at jeg begærer fysisk. Til trods for hans begyndende kontormave giver tanken om ham nøgen mig en ustyrlig lyst til bare at "hoppe på ham" og have sex med ham lige nu og her.

Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg rent faktisk er på 100 %... Jeg ved at jeg er på 97,5 % (og jeg begærer hans personlighed 100 %), men da han har bedt mig om at være helt sikker når jeg svarer, er det ikke rigtig godt nok.

Har du nogen gode råd til hvordan jeg finder ud af om det er 100 %?

Jeg har bl.a. prøvet at forestille mig ham om 10 år og den dertilhørende kropsændring (med positivt resultat) og jeg har "mærket efter inde i mig" - hvordan reagerer min krop/mine følelser når jeg stiller mig selv spørgsmålet (igen med positivt resultat)

Han har ikke stillet spørgsmålet for at få mig til at love at det bliver os og at det vil holde til evig tid osv., men fordi han her ser et faresignal (grundet nogle tidligere forhold jeg ikke kender til), og han har ikke lyst til at vi skal begynde på noget der kun holder et halvt år og så ødelægge vores utroligt gode og tætte venskab (jeg er helt enig i denne betragtning).
Jeg tror at noget af grunden til at han tvivler på mig begær, er at jeg simpelthen har været alt for ringe til at vise mit begær. Jeg har ikke tænkt mig om og har været for usikker på mig selv, og hvis jeg kunne, ville jeg have gjort det helt anderledes.

Håber på et hurtigt svar!

På forhånd tak for hjælpen.

H
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Begærer jeg ham nok?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej H

Stop procentregningen! Den giver ingen mening og det er formentligt det du mærker. 100 % begær siger ikke noget som helst. Det er hjernespind!
Hvis man har 1 kilo af et eller andet og ikke fjerner noget, så er der 100 %.
Hvis man har 1 gram af et eller andet og ikke fjerner noget, så er der 100 %.
Men 1 kilo og 1 gram er ikke lige store, faktisk er 1 gram kun 0,1 % af 1 kilo.

Snak konkret om hvad det er han frygter om fremtiden, og hvad det er han ikke har lagt bag sig, og som han derfor skal have garantier for, som han dog næppe kan få. Som Robert Storm P. sagde: "Det sværeste at spå om er fremtiden!" :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"