Kæresten!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
Gæst

Kæresten!

Indlæg af Gæst »

Hej Per

Jeg har sådan lyst til at få en fagpersons synspunkt på hele den sag jeg gennemgår nu.

Det hele startede for snart 14 dage siden, hvor min kæreste skrev at vi var nødt til at snakke sammen i denne kommende weekend, for han var lidt ulykkelig. Men der blev ikke snakket den kommende weekend, jeg var nemlig blevet så ked af det at jeg tog derned den samme aften. Han hentede mig på banegården og jeg græd med det samme. Allerede der sagde han at han ikke vidste hvad han vil. Vi kom hjem til ham og han begyndte at tale om at han ikke kunne finde sine følelser og snakkede også om fremtiden. Men jeg var så ked af det at jeg ikke husker meget fra den tirsdag. Jeg sov hos ham, da klokken var blevet mange. Vi sov i den samme seng og han puttede sig ind til mig som han altid har gjort. Jeg skiftevis sov eller var vågen. Om morgenen begyndte han at græde og sagde at han vil savne mig. Der blev vi enig om pause. Han havde tirsdag og onsdag morgen sagt at det ville være mærkeligt hvis vi kyssede. Men et styk tid efter kyssede han mig længe og han puttede sig ind til mig. Det endte med sex og da det var ovre sagde han at han vidste hva problemet var. Det var at han havde brug for noget tid alene.
Han sagde at det hele nok skulle gå og at jeg ikke skulle være bange, for jeg mister ham ikke. Han holdt om mig og sagde at han elsker mig. Det samme sagde han da jeg tog hjem med toget...

Ugen gik og jeg følte at jeg blev behandlet som luft.... Han havde sendt smser med hvor der stod at han savnede mig og tænkte meget på mig og manglede mig.
Torsdag ringede jeg for at sige at jeg ikke ville behandles sådan. Han var irriteret på mig og udbrød at det var slut - han havde ik følelser mere..

Fredag mødtes vi, hvor jeg græd med det samme. Sagde at han ikk måtte gå fra mig. Men han sagde at han var nødt til det, for han har brug for luft til at finde sig selv igen. Han sagde at han selv var forvirret og gjorde det sværeste han kunne gøre. Jeg sagde til ham, at jeg stadig kunne mærke følelserne hos ham, men han sagde at det var vennefølelser. Jeg sagde at det var det ikke, for så ville han ikke have kysset mig og sagt alle de ting.
Lige pludselig får jeg indtryk af at alt nok skal gå og at han bare skal have tid til sig selv. Sagde til ham at jeg gav ham lov til at få muligheden for at finde sig selv og for at finde mig.

Jeg har fået ham op af kulkælderen 3-4 gange og han har mange gange haft brug for mig og sagt at jeg var den han vil leve med....

Jeg er overbevist om at han er forvirret og ikk helt ved hvad han gør og at han ik ved om han har gjort det rigtige... Han gav mig lov til at have
håbet....

Men jeg ved slet ikke hvad jeg skal forholde mig til. For han er den person som kender mig allerbedst og bedre end mig selv. Han forstår mig og jeg kan snakke med ham...Jeg føler han er min tvillingsjæl..
Han holder stadig meget af mig og er stadig meget glad for mig, men han beder om luft....

Venlig hilsen Maria
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kæresten!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Maria

Som mand forstår jeg nu godt, at din kæreste trænger til luft. Prøv at læse dit brev igennem med neutrale kritiske øjne, så vil du kunne se det.

Du ved bedst hvad han føler: "Jeg sagde til ham, at jeg stadig kunne mærke følelserne hos ham" ... "Jeg er overbevist om at han er forvirret og ikk helt ved hvad han gør"
Og den absolut værste: "jeg gav ham lov til at få muligheden for at finde sig selv" :!: Skal han så osse sige tak for det?

Han siger at han har brug for at finde sig selv, og så bliver du sur over at han ikke kontakter dig så meget. Halløj, han ønsker lidt afstand for at finde sig selv!!!

Selvfølgelig er du da ked af at din kæreste ikke kan finde ud af det, og selvfølgelig er du bange for at han går fra dig, men hvis du fortsætter på den måde, så går han! Luft betyder luft - luft imellem jer - ikke at du er luft for ham. Lad ham være et stykke tid. Find dine egne ben. Og overvej hvad dit bidrag er til, at han har brug for luft.

Du skal være velkommen til at skrive igen :1:
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Kæresten!

Indlæg af Gæst »

Hej Per

Lige nu har jeg ikk kontakt med min kæreste. Jeg lader ham være i øjeblikket, selvom det er svært for mig. Men jeg tror at det nok skal gå og han skal nok komme når han er klar...

HAr tænkt lidt tilbage og fundet ud af at min kæreste har virket stresset og meget træt i de sidste ugers tid og så det at jeg måske har været lidt for påklæbende og irriterende for ham, har vel gjort at han har brug for afstand??

vh. Maria
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Kæresten!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Maria

Det lyder som en fornuftig og konstruktiv beslutning :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Maria

Kæresten!

Indlæg af Maria »

Hvornår kan man tillade sig at kontakte ham igen??

For jeg synes at jeg kæmper en kamp i dag om hvorvidt jeg skal kontakte ham eller ej?

Vi har ikk snakket sammen i en uge nu. Savner ham meget og det har også gjort det sådan at jeg sjældent sover om natten nu... I hele den uge der nu er ved at gå har der samlet sig så meget i mine tanker og krop, som bare venter på at komme ud. Men det er jo min kæreste/eks, det hele er til....

Folk har sagt at det er meget normalt at fyre vil have nogle perioder med tid til sig selv.. Hvilket jeg accepterer...

Men kan ikke finde ud af med mig selv om hvornår jeg gør det rigtige og om det rigtige er at kontakte ham..

Jeg har tænkt meget i denne uge og fundet ud af, at det er ham jeg vil ha og har brug for. Men igen jeg ved ik hvornår man gør tingene rigtigt og jeg vil helst ikke skubbe ham væk overhovedet....
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Kæresten!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Maria

Ja det er træls at gå og savne sin kæreste, men skulle det gå helt rigtigt til, så skal du vente til han selv henvender sig. Gør han det ikke inden for ca. 3 uger, så synes jeg godt, at du kan henvende dig og spørge ham om, det stadig er pause, eller om han har tænkt sig at slutte jeres forhold.

Indtil da må du stå kampen med dig selv igennem :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Uanset, hvad du tænker. Lad være! Du kan aldrig analysere ham tilbage til dig. Du kan intet gøre, og dette skal du affinde dig med!
Det eneste du skal tænke på i forhold til ham er:

Kun hans handlinger, afspejler hans interesse i dig.

Handler han ikke, har han ingen interesse i dig mere.

Så simpelt er det.
Nej, hans mobil er ikke blevet væk, nej han har ikke haft for travlt til at ringe, nej du skal ikke "ofre" dig og kontakte ham først!

Vent... :!:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

God kommentar ...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

God kommentar af Mikkel :1: :1:
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Maria

Eks-Kæresten!

Indlæg af Maria »

Jeg er kommet så langt og gået videre og har besluttet at jeg ikke kan tage ham tilbage og jeg vil ikke... Mine følelser er der ikke længere....og der er sket for mange ting til at at jeg vil genoptaget det
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Eks-Kæresten!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Maria

OK - pøj pøj med din nye fremtid :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"