Ældre mænd - unge piger

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG KVINDER
Besvar
Claus
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. dec 2014 10:18

Ældre mænd - unge piger

Indlæg af Claus »

Jeg har gjort mig en del overvejelser omkring det "rigtige" i, at mænd eksempelvis i 30'erne dater, knalder og kærester med unge piger på 20... Umiddelbart tænkte jeg, at hvis parterne ellers har nogle veldefinerede rammer omkring forholdet - eksempelvis, at det udelukkende er en seksuel relation - ja, så er der vel ikke noget galt i det...

Ved nærmere eftertanke tænker jeg bare "JO, - gu er der noget galt i det", for pigen på 20 er et ualmindelig let offer for manipulation fra en voksen mand, der har så meget mere livserfaring, og - hvis han har et mønster med at have løse forhold med unge piger - er vant til at styre, manipulere og tilrettelægge tingene, så HAN får, hvad han vil have. - Ikke dermed sagt, at han nødvendigvis forulemper og overtræder pigens grænser direkte, eller at han nødvendigvis behandler hende dårligt - men risikoen er der, og hele problematikken omkring manipulation er i sin natur grænseoverskridende og -nedbrydende.

Styrkeforholdet mellem en voksen mand og det, jeg vil betegne som et barn - om end et stort et, men dog stadig et barn - er fuldstændig skævt alt andet uagtet så på grund af aldersforskellen og den deraf følgende forskel i livserfaring. Pigen er i aller højeste grad i fare for at blive overtrumfet, "kørt over" og blive den lille (hvilket hun også er), og blive fanget i et forhold, hun kan have svært ved at være på højde med og i sidste ende måske også komme ud af, for naturligvis vil manden fyre op under hende med, hvor dejlig og særlig, hun er - køre violiner, roser og hele pivtøjet frem, så hendes tiltag til at komme væk eller sige fra - eller i det hele taget mærke sig selv - hele tiden bliver undergravet og elimineret.

Der ligger også noget i, at en man i 30'erne søger relationer med piger på 20... Det er vel ikke naturligt andet end hvis man direkte har behov for at få spredt sin sæd, befrugtet en masse hunner og på den måde sikre slægtens og artens overlevelse, eller hvad?? - Er jeg bare blevet for "civiliseret", forstokket eller hvad?

Hvorom alt er, så tænker jeg, at en sådan relation - hvis ikke det som ovenfor nævnt kun er for reproduktionens skyld - næsten udelukkende kan handle om let tilgængelig, ansvarsfri og bekvem sex, eller også om at få dækket et behov for at manipulere og styre/bestemme - sandsynligvis begge dele...

Så konklusionen og spørgsmålet er:
Jeg tænker, at unge piger helt grundlæggende skal holde sig fra relationer med voksne mænd, da der er stor risiko for, at de får en del grimme ar på sjælen, Relationen er usund og "forkert", skæv, ubalanceret, uligeværdig o.s.v.

Per: Hvad tænker du om en sådan relation, og hvad tænker du om mine ræsoneringer???
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ældre mænd - unge piger

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Claus

I min optik er man voksen og myndig, når man m/k er fyldt 18 år - og man er hverken dreng eller pige længere.
Faren for, at man kan blive manipuleret på den ene eller anden måde, består gennem hele livet. Hverken magtforhold, intelligens, økonomi mm. har nødvendigvis med alder at gøre.

Hvilken aldersforskel, der er passende mellem to - eller flere - voksne og myndige partner, afgøres jo af de pågældende, det har jeg ingen anden mening om.

I øvrigt synes jeg ikke, at der er noget moralsk forkasteligt ved "let tilgængelig, ansvarsfri og bekvem sex" - hvad enten det er for kvinder eller for mænd.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Ældre mænd - unge piger

Indlæg af Gæst »

Må jeg give min mening med, på dette indlæg? Fordi jeg ser helt anderledes på dette emne. Jeg mødte min mand da jeg var 20 år. Han var 32 år. Det startede med at Jeg ønskede uforpligtende sex. Jeg gik altid efter ”ældre” mænd. Dem havde jeg tillid til. De kendte deres egen seksualitet. Og kunne rumme min lyst. Jeg var ikke dum eller naiv. Og han var heller ikke manipolerende eller rig. Men jeg kunne lide hans selvtillid og erfaring. Ham turde jeg være fræk overfor. Og det var det, han faldt for, i starten, der hvor alt bare var sex. Efterhånden udviklede forholdet sig til kærlighed. Og vi blev gift. Som Per svarer, så kan man blive manipoleret med i alle forhold. Men hvis man har hinandens kærlighed og respekt. Så udvikler begge parter sig. Og forholdet kan derfor være både jævnbyrdig, og ligeværdigt. - Og hvis det ikke havde udviklet sig til ”ægte” kærlighed. Så ville det ikke have givet mig sår på sjælen. Men blot været et sjovt og tilfredsstillende eventyr. Fordi han var ikke den første "gamle mand" i mit liv. :P
Hilsen ”En der ikke tog skade”
Besvar

Tilbage til "MÆND OG KVINDER"