Sidder fast i selvbenægtelse

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG PSYKEN
Besvar
Anna

Sidder fast i selvbenægtelse

Indlæg af Anna »

Hej.
Jeg er en pige på 17 år som sidder fast i fortiden. For ca et halvt år siden var jeg kæreste med en fyr som var et kæmpe svin overfor mig. Han ville bestemme alt over mig; hvilket tøj jeg "måtte" gå i, hvem jeg måtte snakke med, om jeg måtte tage med til familiefester og jeg kunne blive ved. Det har sat meget dybe spor i mig og jeg vil utrolig gerne videre i mit liv, for siden jeg slog op med ham har jeg ikke kunne få et forhold til at fungere.

Min nuværende kæreste er meget forstående og vil da rigtig gerne hjælpe mig, men jeg lever meget på facader, som jeg ikke engang selv kan komme ind bag. Og ikke nok med det så lider min kæreste også under det ved, at jeg let påvirkes af minder eller situationer der fører mig tilbage til dengang.

Min daværende kæreste var verdens mester i at manipulere, jeg var bange for ham, da han oven i købet også have en voldlig adfærd. Han slog mig et par gange over et forhold varende i 3 år; ikke at det gør det mere acceptabelt.

Mine forældre gjorde alt, hvad de kunne for at få mig til at se, at det bestemt ikke var et sundt forhold, men jeg kunne ikke se det på det tidspunkt, eller jeg benægtede det i hvert fald. Jeg turde ikke gå fra ham, for han havde gjort sådan at alle mine venner var forsvundet. Hvis jeg gik fra ham ville jeg stå helt alene. Det stod jo som sagt på i rigtig lang tid og tingene blev kun værre selvom han lovede guld og grønne skove.
Efter jeg slog op med ham har jeg haft to kærester, min nuværende kæreste og en der før. De har begge undret sig over, at jeg holder igen, spørger dem om jeg må ting osv., det er bare de mindste problemer. Sex var noget min daværende kæreste ikke kunne acceptere et nej indenfor. Så i dag har jeg ikke det bedste forhold til sex, men det vil jeg gerne have igen.

Jeg håber virkelig, at du kan hjælpe mig for, jeg ved overhovedet ikke, hvordan jeg skal komme videre. For tiden føler jeg også, at mit liv er helt ødelagt og er ved at opgive at få et forhold til at fungere. Det virker håbløst. Nogle dage kan jeg også bare græde helt vildt, fordi jeg føler mig fortabt, og så har jeg lyst til at påføre ham så meget smerte og sorg, som han har påført mig. Jeg er bestemt ikke voldelig, men har forestillet mig, at jeg sparker ham i hovedet til han ligger ned og derefter hopper på hans hoved. Jeg går med så meget vrede og sorg og det er ikke til at holde ud. Vil så gerne have det bedre, og det håber jeg du kan hjælpe mig med. Kunne aldrig finde på at gøre noget mod hverken ham eller mig selv men er bare smadret indeni.

På forhånd tusind tusind tak hvis du svarer.

Anna
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sidder fast i selvbenægtelse

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anna

For at være helt ærlig, så tror jeg, at det er noget mere, end du selv vil kunne magte at komme over. Har du på nogen måde mulighed for at komme til at snakke med en veluddannet psykoterapeut eller psykolog? Hvad er der af muligheder for unge, der hvor du bor?

Det er jo rigtig forståelig, at du er meget vred på din ekskæreste, og det er et sundhedstegn, at du har fantasier om at hævne dig på ham - og godt at du ikke gør det i virkeligheden. Det er nemlig langt bedre, at du vender din vrede ud ad mod ham, end at du vender vreden ind ad mod dig selv. Det var jo din ekskæreste, der krænkede dig på mange måder.

:idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Du kalder dit spørgsmål: Sidder fast i selvbenægtelse, hvad benægter du?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG PSYKEN"