Jeg håber så meget at du ka hjælpe mig..
Jeg er en ung kvinde på 19 år, og jeg har en lillebror, som lige er fyldt 4 år..
Han er så temperamentsfuld, og bliver aggressiv når han bliver sur.. Han slår, sparker, napper, græder, råber, skriger, kaster med ting osv.. Man må ikke kigge på ham eller være i nærheden af ham..
Han bliver sur hvis der fx er noget som han ikke kan finde ud af, og han går generelt rundt og er ked af det og græder hele tiden.. Der er selvfølgelig tidspunkter, hvor han er glad, men jeg synes at han oftere er sur/ked end han er glad..
Han siger hele tiden 'Nej, det kan jeg ikke.!', selvom det måske er noget så simpelt som at sige tak for mad..
Han har ingen problemer med det verbale eller motorikken.. Der er han faktisk ret go..
Hvis han er alene eller i mørke bliver han rigtigt bange, og græder.. Han vil ikk være der alene..
Vores forældre kan måske godt være lidt hårde, skælde ud og sige at han skal holde op med at pylre..
I børnehaven er der ikke nogle problemer, ikke nogen som driller ham.. Der er det mere ham, som er 'bøllen'..
Min anden lillebror, på 7 år, retter meget på ham, skælder ham ud og råber af ham.. Det er noget han har fra vores mor.. Hun kan godt skælde meget ud nogle gange, men jeg tror det er fordi hun er træt..
Hun har ikk haft det nemt på det sidste, pga jeg har haft 5 selvmordsforsøg, og kæmper meget med at holde mig stående..
Jeg har prøvet at sætte mig ned og snakke med ham, og prøve på at få ham til at fortælle mig, hvad der er galt, selvom jeg ved det måske er svært for ham at forklare når han er 4 år.. Jeg har taget ham med ind i soveværelset et af de steder hvor han er mest bange for at være, og vise ham at der ingen monstre er under sengen..
Jeg håber så inderligt at du vil hjælpe mig.. Det gør ondt som storesøster, at se sin lillebror have det sådan og, at man så ikke kan gøre noget.. At se ham få skæld ud, fordi han sidder og græder og siger, at han ikke kan..
På forhånd tak..

Knus Louise..