Hvornår skal han have det at vide?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
Anne

Hvornår skal han have det at vide?

Indlæg af Anne »

Hejsa..

Jeg er en ung pige på 20 år der er 1½ måned henne og ikke helt kan finde ud af det rette tidspunkt er for at fortælle det til min dejlige kæreste. Skal jeg vente til jeg er de 3 måneder henne og chancen for at abortere en noget mindre eller hva vil du råde mig til?

kh Anne
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Hvornår skal han have det at vide?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anne

Jamen tillykke med det [Stork-Boy] [Stork-Girl] :1:.
Det skal du da fortælle ham nu, det er noget I skal være sammen om fra dag 1, hvis I vel og mærke er enige om at få barn nu.

Når du er 20 år, så er du ikke længere en pige, så er du en ung kvinde, og når du fylder 25 år vil jeg ikke engang kalde dig ung længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT. Og når du nu skal til at være mor, er det rigtig vigtigt, at du opfatter dig selv som voksen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Anne

hejsa igen :)

Indlæg af Anne »

hejsa... tak for det hurtige svar..

opfatter også mig selv som en moden ung kvinde... :) vi ventede barn sidste år også men tabte det 11 uger henne... tog meget hårdt på ham og mig, men frygten for at det skal ske igen og at han vil blive så knust en gang til er næsten ikke til at holde ud synes jeg... derfor jeg er i tvivl om hvornår tiden er inde for at fortælle det... han er 27 så absolut ansvalig til det ansvar der følger med....

kh Anne
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 2: Hvornår skal han have det at vide?

Hej Anne

Det er selvfølgelig trist for jer begge, at I mistede jeres barn, men det betyder jo ikke, at du skal bære det helt alene, hvis det skulle ske igen! Forestiller du dig så, at du ville skjule det for ham, hvis det skete?

Den går ikke - I må være fælles om både glæder og sorger - så du må fortælle ham det - heller nu end om lidt. :1:

Iøvrigt kan man få hjælp til at bearbejde sorg. Men der er jo nok ikke den store sandsynlighed for at det sker igen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
Anne

:(

Indlæg af Anne »

det skete igen :'(

nåede lige at fortælle det og 3 dage efter begyndte jeg at bløde :(
Men glad for at vi er sammen om det....

vi vil prøve igen når vi er klar til det...

kh Anne
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: :(

Hej Anne

Det var trist! Og godt at du fik sagt det til ham. Det er slet ikke godt at gå med det alene, det stresser og det er ikke godt for hverken dig, fostret eller jeres forhold.

Held og lykke [krydsefingre] med det næste gang I er klar.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"