Hej
Jeg er en ung fyr på 19, jeg har fundet en dejlig kæreste, som jeg har været sammen med nu i to måneder. Vi har prøvet at have sex, men det er ikke lykkes endnu...
Hun har meget mere erfaring end mig. Problemet er, at når vi ligger og hygger har jeg jern på på de forkerte tidspunkter. Jeg kan ikke få rejsning, når det gælder, men så kæler vi lidt igen, og så pludselig har jeg, men falder så igen...
Jeg bliver meget ked af det, og det er mega pinligt overfor min kæreste, som elsker sex...
Jeg har haft meget arbejde her på det sidste, og vi har ligget og hygget til langt ud på natten, kan det have noget at sige??? Og hvad kan jeg gøre, for jeg vil så gerne kunne tilfredsstille hende...
Vil så gerne
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Vil så gerne
Hej Forse
Den slags begynder vanskeligheder er der sikkert mange mænd, der kan nikke genkendende til - men det er jo ikke noget, vi snakker så meget om, altså præstationsangst.
Stress og meget arbejde kan sagtens have indflydelse på mænds evne til at få rejsning på de rigtige tidspunkter. Der er for så vidt ikke andet at gøre end at sætte sit ambitionsnivo lidt ned og tage den med ro. Det er blot noget, der kræver øvelse, fortrolighed og tryghed, så skal det såmen osse nok lykkes for dig. Hvis det ikke lykkes for dig af og til, har du jo altid mulighed for at kræve revance.
Læs de andre spørgsmål og svar her, og prøv at kigge i PSYKE & SEX f.eks. under Potens - præstationsangst, under Nybegynder - Hvordan?, under Oralsex - kvinder hvordan? og under Orgasme - kvinder hvordan?
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Den slags begynder vanskeligheder er der sikkert mange mænd, der kan nikke genkendende til - men det er jo ikke noget, vi snakker så meget om, altså præstationsangst.
Stress og meget arbejde kan sagtens have indflydelse på mænds evne til at få rejsning på de rigtige tidspunkter. Der er for så vidt ikke andet at gøre end at sætte sit ambitionsnivo lidt ned og tage den med ro. Det er blot noget, der kræver øvelse, fortrolighed og tryghed, så skal det såmen osse nok lykkes for dig. Hvis det ikke lykkes for dig af og til, har du jo altid mulighed for at kræve revance.
Læs de andre spørgsmål og svar her, og prøv at kigge i PSYKE & SEX f.eks. under Potens - præstationsangst, under Nybegynder - Hvordan?, under Oralsex - kvinder hvordan? og under Orgasme - kvinder hvordan?
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2