Jeg skriver til dig, fordi den fortid, min kæreste har, ikke svarer overens med den forestilling, jeg har af hende.
Vi har kommet sammen i 6 måneder og er nu flyttet sammen pr. 1. august.
Det, der plager mig er hendes mange tidligere forhold 14 stk. i alt.
Af disse 14 har 5 af dem været one night stands, og de andre forhold har maks. holdt i 3-4 måneder.
Det jeg tænker er så, om jeg også er en døgnflue i hendes hungren efter det mandlige køn?
Hun siger godt nok, at hun elsker mig mere end, hun har elsket nogen anden, og jeg er også den første hun har boet sammen med.
Hvad der bekymrer mig er, at jeg ikke selv har været sammen med så mange kun 3! Det skal siges, at jeg er 24 og ligeledes er min kæreste.
Når vi har sex, tænker jeg hele tiden, om jeg er lige så god som de andre om min penis er ligeså stor osv.
Hun bliver dog ved med at sige til mig, at jeg er den bedste elsker, hun har haft, men jeg har svært ved at tage dette for gode varer, da hun har været sammen med så unormalt mange, det kunne være at hun sagde dette, bare for at gøre mig glad!
Hun vil hele tiden bilde mig ind, at de forhold, hun har haft tidligere, ikke har betydet så meget, som det vi har, men hvorfor har hun så været sammen med dem? Var det bare for at få hendes seksuelle lyster stillet, blive misbrugt af en, der egentligt ikke elskede hende, men som kun gav hende det, hun havde brug for en kæreste?
Hun har forklaret mig, at hendes one night stands skyldtes, at hun engang har været ganske korpulent, og de hun var sammen med den ene gang gav hende den erkendelse, hun havde brug for, at høre.
Er hun efter din mening da, at betragte som en gemen luder?
Det skal til sidst siges, at jeg her mødt hende på internettet.
Men inden hun mødte mig, havde hun fundet en i Kbh., som hun havde en date med, denne date udviklede sig sådan, at hun var sammen med denne fyr den første aften, hun har fortalt mig ,at grunden til det, var at hun syntes, at han sagde de rigtige ting til hende, det hun behøvede at høre efter, at hun var blevet kvit med hendes fedme, er hun da ikke at betragte som billig?
Da jeg mødte hende på en restaurant i den by, hvor hun bor var der ikke optræk til sex efter denne middag.
Jeg inviterede hende den næste fredag til min by, hvor jeg læser og denne aften var der heller ikke optræk til sex! Hun har senere fortalt mig, at hun syntes, det var dejligt, at det ikke var det eneste jeg var ude på, men på den anden side tænker jeg, at hvis jeg bare havde sagt de rigtige ord, havde jeg også haft den billige luder, som jeg desværre nu kalder min kæreste. Det er grove ord, men jeg elsker hende trods alt meget højt, og vil blive ved med det, selvom det skulle ende med brud, hun vil altid have en stor plads i mit hjerte! Skal jeg gå fra hende?
Jeg synes bare, at hun har været sammen med så unormalt mange på de 10 år, hun har været seksuel aktiv, hvorfor er man sammen med en, hvis man ikke elsker den anden person 100%, så er det da bare for at få sex, hvilket er lig med billig ikke?
Hvad skal jeg gøre for at holde op med at tænke på dette, jeg har endog overvejet selvmord, da det plager mig nat og dag og sikkert vil blive ved med det. Hvor mange er det normalt en kvinde på 24 år har været sammen med uden, at hun falder ind under kategorien luder?
Min kærestes fortid
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Min kærestes fortid
Hej JNP
Problemet er jo nok ikke, om din kæreste har været sammen med 10 mænd mere eller mindre ,men nok snarere om hvordan du har det med din selvfølelse, som jeg fornemmer ikke er alt for høj.
En kvinde har været sammen med det antal mænd, en kvinde nu har været sammen med. Nogen har været sammen med en enkelt og andre har været sammen med adskillige flere og, at en kvinde på 24 år og som måske har haft et aktivt sexliv med mænd/drenge i 10 år har været sammen med ca. 14 forekommer mig på ingen måde at være mange. Statistisk set er det jo kun 1,4 pr. år.
Du har så osse gjort en meget vigtig livserfaring nemlig, at den du har forelsket dig i, ikke svarer til din forestilling/fantasi. Sådan vil det altid være. De andre ér mere og anderledes end, at vi er i stand til at forestille os.
Nu har jeg aldrig personligt forstået, at mænd kan finde på at kalde en kvinde, der har lyst til sex eller har større erfaring end dem selv, for "luder". Det er for luset og sikkert mere et udtryk for, hvor små mændene er inden i. En luder er en kvinde, der dyrker sex for penge, og det er sjældent hverken for bekræftelse eller for sex'ens egen skyld.
Din kæreste er ærlig og fortæller dig, hvad hun har brugt sex til, og du bruger det til at nedvurdere hende - hun brugte det til at få opvurderet sig selv. Så JNP lyt efter, hvad hun siger og se at få arbejdet med din selvfølelse og jalousi hos en professionel psykoterapeut. Inden du vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.
Og du kan måske have glæde at at læse Ebbes Selvtillidskursus.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Problemet er jo nok ikke, om din kæreste har været sammen med 10 mænd mere eller mindre ,men nok snarere om hvordan du har det med din selvfølelse, som jeg fornemmer ikke er alt for høj.
En kvinde har været sammen med det antal mænd, en kvinde nu har været sammen med. Nogen har været sammen med en enkelt og andre har været sammen med adskillige flere og, at en kvinde på 24 år og som måske har haft et aktivt sexliv med mænd/drenge i 10 år har været sammen med ca. 14 forekommer mig på ingen måde at være mange. Statistisk set er det jo kun 1,4 pr. år.
Du har så osse gjort en meget vigtig livserfaring nemlig, at den du har forelsket dig i, ikke svarer til din forestilling/fantasi. Sådan vil det altid være. De andre ér mere og anderledes end, at vi er i stand til at forestille os.
Nu har jeg aldrig personligt forstået, at mænd kan finde på at kalde en kvinde, der har lyst til sex eller har større erfaring end dem selv, for "luder". Det er for luset og sikkert mere et udtryk for, hvor små mændene er inden i. En luder er en kvinde, der dyrker sex for penge, og det er sjældent hverken for bekræftelse eller for sex'ens egen skyld.
Din kæreste er ærlig og fortæller dig, hvad hun har brugt sex til, og du bruger det til at nedvurdere hende - hun brugte det til at få opvurderet sig selv. Så JNP lyt efter, hvad hun siger og se at få arbejdet med din selvfølelse og jalousi hos en professionel psykoterapeut. Inden du vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.
Og du kan måske have glæde at at læse Ebbes Selvtillidskursus.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Re: Min kærestes fortid
Hejsa
Jeg er en pige på 22 år, der selv har været sammen med måske omkring 25 (har ikke talt det så nøjagtigt).
Det, håber jeg da ikke, gør mig til en gemen luder, for hvad er fyrene så, der scorer den ene efter den anden? Somme tider kan man seksuelt savne at blive stimuleret. Kemien er måske ikke til mere end en one-night stand, og jeg føler mig ikke forpligtet til at lege kæreste med en, hvor jeg ikke har andre følelser i det.
Når jeg møder fyre, som jeg er interesseret i på alle niveauer dvs fysisk, psykisk, holdninger mv, så er sex noget helt andet. Uanset hvor mange andre jeg havde været sammen med, hvor erfarne de har været mv, så slår det aldrig følelsen af at være sammen med en person, som man virkelig elsker. I den situation er en berøring, et sødt ord eller andre små ting nok til at gøre en vild i varmen, og man ønsker aldrig at være sammen med andre end den ene person.
Når din kæreste har valgt at flytte sammen med dig og siger, at hun elsker dig, så synes jeg, du bør udvise tillid overfor hendes ord eller gå fra hende. Hvis du ikke kan respektere hende, for den hun er, så fortjener I ikke hinanden, da I vil få svært ved at gøre hinanden lykkelige.
Jeg ved godt, at mange fyre føler, at de helst skal have været sammen med flest, men hvorfor egentlig? Personligt er jeg helt ligeglad med, om en fyr har været sammen med 2 eller 40... Det vigtige er, at jeg holder af ham, har tillid til hans ord og har en følelse af, at det er rigtigt, når vi er sammen.
Jeg synes, du skal bruge lidt tid på at overveje, hvad du vil. Hvis du mener din kæreste er en gemen luder, så lad være med at spilde hendes tid og såre hendes følelser.
Det er mine tanker...
Stort knus
Camilla
Jeg er en pige på 22 år, der selv har været sammen med måske omkring 25 (har ikke talt det så nøjagtigt).
Det, håber jeg da ikke, gør mig til en gemen luder, for hvad er fyrene så, der scorer den ene efter den anden? Somme tider kan man seksuelt savne at blive stimuleret. Kemien er måske ikke til mere end en one-night stand, og jeg føler mig ikke forpligtet til at lege kæreste med en, hvor jeg ikke har andre følelser i det.
Når jeg møder fyre, som jeg er interesseret i på alle niveauer dvs fysisk, psykisk, holdninger mv, så er sex noget helt andet. Uanset hvor mange andre jeg havde været sammen med, hvor erfarne de har været mv, så slår det aldrig følelsen af at være sammen med en person, som man virkelig elsker. I den situation er en berøring, et sødt ord eller andre små ting nok til at gøre en vild i varmen, og man ønsker aldrig at være sammen med andre end den ene person.
Når din kæreste har valgt at flytte sammen med dig og siger, at hun elsker dig, så synes jeg, du bør udvise tillid overfor hendes ord eller gå fra hende. Hvis du ikke kan respektere hende, for den hun er, så fortjener I ikke hinanden, da I vil få svært ved at gøre hinanden lykkelige.
Jeg ved godt, at mange fyre føler, at de helst skal have været sammen med flest, men hvorfor egentlig? Personligt er jeg helt ligeglad med, om en fyr har været sammen med 2 eller 40... Det vigtige er, at jeg holder af ham, har tillid til hans ord og har en følelse af, at det er rigtigt, når vi er sammen.
Jeg synes, du skal bruge lidt tid på at overveje, hvad du vil. Hvis du mener din kæreste er en gemen luder, så lad være med at spilde hendes tid og såre hendes følelser.
Det er mine tanker...
Stort knus
Camilla