Udflåd

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om SVAMP
Besvar
Line

Udflåd

Indlæg af Line »

Jeg er en ung kvinde på 23 år, der i lang tid har haft noget hvidligt snask på indersiden af de ydre skamlæber. Der lugter grimt, men kan dog vaskes væk. Der går dog ikke særlig mange timer, før det kommer igen. Jeg har prøvet med en behandling mod svamp, og i starten lod det til at det virkede, men nu er det altså det samme igen. Hvad kan der være og hvad kan der gøres? Jeg er ellers ikke plaget af hverken kløe eller irritation.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Udflåd

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Line

Først og fremmest synes jeg, at du skal gå til din læge og få undersøgt, om dit udflåd skyldes en infektion af en art.

Der findes mange mikrober (bakterier, svampe, virus eller parasitter) der har fornøjelse af os og osse vores kønsorganer.

* Bakteriel vaginose giver gråhvidt udflåd med fiskelugt, men ellers ingen andre gener forårsages f.eks. af gardnerella vaginalis (giver fiskelugt).

* Ved svampeinfektion er udflåddet tykt og hvidt, men har desuden karakteristiske "cottage cheese"- (hytteost) lignende klumper. Samtidig kløe, brændende følelse og samlejesmerter er normale. Skeden og skedeåbningen kan være rød og hoven.

* Betændelse i skeden kan skyldes trichomonasinfektion . Her vil man se tyndt, boblende, blegt grønt eller gråt udflåd. Kløe i skede og skedeåbning, brændende følelse i underlivet, hyppig vandladning og samlejesmerter præger denne tilstand.

* Graviditetsforandringer giver tykt og hvidt udflåd uden klumper.

Se NetDoktor.dk's side om Udflåd og skedebetændelse (skedekatar).

Og se evt. PSYKE & SEX om Svamp.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "SVAMP"