Jeg er en fyr på 35 år, der har mødt en dejlig jævnalderen kvinde, og vi har nu været sammen i 4 mdr.
Allerede først gang vi var sammen, fortalte hun, at hun aldrig har prøvet at få en orgasme.
Selv om hun er genert, har vi snakket om hendes manglende orgasme.
Hun har fortalt, at hendes forældre aldrig snakkede om sex og hendes far på et tidspunkt skulle have sagt, at han aldrig håbede, at hun blev lige så død i sengen som sin mor.
Hun har også fortalt, at hun nogle få gange har prøvet at tilfredsstille sig selv men uden held.
Jeg har læst en hel del om det på nettet, og jeg blev overrasket over, at der er mange andre kvinder der har samme problem.
Alle svar jeg støder på fortæller, at hun skal lære at tilfredsstille sig selv alene og først, når hun kan det, kan hun lære at blive tilfredsstille sammen med mig.
Mit spørgsmål er, hvordan opfordrer jeg en kvinde på 35 år, der aldrig har fået en orgasme til at det nok skal lykkes, hvis hun øver sig, når hun faktisk har opgivet håbet på, at det skal lykkes.
M.v.h.
Michael
ALDRIG FÅET ORGASME
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Aldrig fået orgasme
Hej Michael
Først og fremmest ved at ikke gøre det til et projekt. Hvis hun er tilfreds med ikke at få orgasme og tilfreds med jeres sexliv sammen, hvad er så problemet? Måske vil du sige, at det er synd for hende, at hun aldrig har fået orgasme. Der er osse mange mennesker, som aldrig har været på Bali og alligevel lever godt. Og et gammelt mundheld siger: Du kan trække hesten til vandtruget, men du kan ikke tvinge den til at drikke.
Det er oftest den nemmeste måde at lære sig at få orgasme, at øve sig for egen hånd, vibrator m.m. Og selvfølgelig kan det osse lade sig gøre, at en god elsker/inde kan klare den sag. Menneskers evne til at få orgasme er noget ulige fordelt, og opdragelsen kan spille en stor rolle, sådan at forstå, at man har en modstand mod at give sig over, at slippe kontrollen m.m. Nogen gange kan det være godt med psykoterapi til at få fjernet gamle budskaber, der hindrer en i at leve, som man vil, og det kan måske være en ide for din kæreste. Men det kræver nok nænsomhed fra din side at få hende motiveret.
Men først og fremmest gør det ikke til et projekt, præstationsangst er meget orgasmehæmmende.
Læs mere her og i PSYKE & SEX om Orgasme.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Først og fremmest ved at ikke gøre det til et projekt. Hvis hun er tilfreds med ikke at få orgasme og tilfreds med jeres sexliv sammen, hvad er så problemet? Måske vil du sige, at det er synd for hende, at hun aldrig har fået orgasme. Der er osse mange mennesker, som aldrig har været på Bali og alligevel lever godt. Og et gammelt mundheld siger: Du kan trække hesten til vandtruget, men du kan ikke tvinge den til at drikke.
Det er oftest den nemmeste måde at lære sig at få orgasme, at øve sig for egen hånd, vibrator m.m. Og selvfølgelig kan det osse lade sig gøre, at en god elsker/inde kan klare den sag. Menneskers evne til at få orgasme er noget ulige fordelt, og opdragelsen kan spille en stor rolle, sådan at forstå, at man har en modstand mod at give sig over, at slippe kontrollen m.m. Nogen gange kan det være godt med psykoterapi til at få fjernet gamle budskaber, der hindrer en i at leve, som man vil, og det kan måske være en ide for din kæreste. Men det kræver nok nænsomhed fra din side at få hende motiveret.
Men først og fremmest gør det ikke til et projekt, præstationsangst er meget orgasmehæmmende.
Læs mere her og i PSYKE & SEX om Orgasme.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2