Jeg er en kvinde på 35 som har en kæreste på 42. Jeg har meget mere lyst til sex og i det hele taget fysisk kontakt end han har. Vi har det egetlig godt sammen. Han er sportsmand på højt plan og er ved at starte et firma op, hvilket tager en del kræfter. Men det er ikke sjovt at føle sig afvist og forsømt. Han er ikke så fri som jeg i sengen - Jeg er sikker på at jeg ikke er besat af sex, men har et normalt forhold til det. Føler heller ikke at jeg presser ham, men han kan jo mærke mine signaler alligevel. Jeg er bange for at det går helt i hårdknude, hvis han føler sig presset. Jeg ville bare ønske at han betragtede sex som noget man kunne få energi af, i stedet for det modsatte.
Har du en eller anden kommentar, bliver jeg glad
Vibe
Lyst
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Lyst
Hej Vibe
Jeg har ikke så meget at sige om det, ud over at det selvfølgelig er ærgerligt, når lyst og behov er alt for forskellige i et forhold. Den ene føler sig forsømt og den anden føler sig presset. Nogen gange har vi ikke undersøgt ordentligt om behovene passer sammen inden vi parrer os
. Nogen gange tror vi, at kærlighed nok skal klare det hele og finder så ud af efter et stykke tid, at det gør kærlighed ikke. Du bliver nødt til at snakke med ham om dine kropslige abstinenser. Hvis man ikke får det sex man synes man m/k har behov for, så kan man nu nemt blive besat af sex, eller som Dr. Phil har udtrykt det: Hvis sex i et forhold fungerer så fylder det 10 %, hvis det ikke fungerer så fylder det 90 %.
Læs mere i PSYKE & SEX om Lyst - Forskellige behov.
Og kig under FORSKELLIGE BEHOV i kategorien OM PARFORHOLD her i PSYKE & SEX DEBAT
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Jeg har ikke så meget at sige om det, ud over at det selvfølgelig er ærgerligt, når lyst og behov er alt for forskellige i et forhold. Den ene føler sig forsømt og den anden føler sig presset. Nogen gange har vi ikke undersøgt ordentligt om behovene passer sammen inden vi parrer os

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2