I et år har min mand og jeg kun haft sex 1 gang, da han har smerter ved samleje. Det skyldes, at han har noget arvæv på sin penis, som han skal have fjernet ved operation i september 2005. Operationen svarer til en omskæring, hvor de fjerner det hud, som arvævet sidder i. Vi kan så forstå, at der kan gå ca. 4-6 uger, før sex igen kan komme på tale.
Mit spørgsmål er så, hvordan vi kommer godt i gang med vores sexliv igen? Vi kan godt bruge nogle gode råd, da vi er meget fastlåste i følgende problemstillinger:
Jeg har som kvinde følt mig tilsidesat og ikke god nok, da han har været utrolig lang tid om overhovedet at få søgt læge og gjort noget ved det her arvæv. Jeg føler, at han blot har skubbet det, fordi han alligevel ikke har haft lyst til mig. Under hele forløbet har jeg ikke følt, at det har været et problem for ham at undvære sex med mig. Der har manglet kærtegn, massage og kram. Jeg mener jo godt, at man kan være intime uden sex, men det har han heller ikke haft lyst til.
Han siger, at han elsker mig og glæder sig til at kunne have sex med mig igen. Men nu skal jeg så bare stå klar, når han har lyst? Jeg føler mig billig ved bare at skulle stå klar og vente på, at han får lyst igen.
Jeg savner at føle mig begæret og mærke, at han har lyst til mig, og at han finder mig uimodståelig dejlig. Det har jo nærmest virket som om, at han ikke har villet røre mig med en ildtang i al denne tid.
Vi håber virkelig, at nogen kan hjælpe os med nogle gode råd til at få det til at fungere igen, da vi i alle andre henseender har det fint sammen og også taler fint og åbent om tingene.
.. Eller at I eventuelt kan henvise til noget litteratur, hvorfra vi kan få gode ideer til en ny start.
Gode råd til en ny start?
Gode råd til en ny start? 2
Tror du skal starte ved dig selv først... Din selvtillid skal højnes og dertil skal du måske bruge dine veninder mere, til din mand er klar. Du må tænke på at mænd har tendenser til at lukke sig selv inde i den tid, hvor de går og rumler med ting og derfor nok kun bruger 5% til dig. Du kan faktisk støtte ham, ved ikke at gøre noget og have tillid til at han nok skal komme. Han elsker dig jo !! Husk det !! Læs en bog evt. Mænd er fra Mars. Kvinder er fra Venus.. Så går tiden med det og samtidig, vil du få en viden ikke mange kvinder har...
Mvh. Heino (32)
Mvh. Heino (32)
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Gode råd til en ny start?
Hej
Du skriver: "vi (har det) i alle andre henseender fint sammen og også taler fint og åbent om tingene", så derfor var det bedste jo nok at få snakket med ham om hvordan du føler det har været, sådan som du har beskrevet det her. I kan evt. bruge den teknik jeg har omtalt på siden GENSPEJLING.
Måske kunne I have osse glæde af at læse Phillip C. McGraw: FØRSTEHJÆLP TIL PARFORHOLD - Sådan genfinder I kærligheden, Borgen

Fordelen ved dr. Phils bog er, at her er fokus først og fremmest på, hvad man selv kan gøre for at få et parforhold til at fungere. På én gang en selvudviklings- og parudviklingsbog.
Og hvis I ikke kan finde ud af det selv så kan I jo prøve med noget PARTERAPI.
Inden du vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.
Held og lykke med det. Du skal være velkommen til at skrive igen.
Du skriver: "vi (har det) i alle andre henseender fint sammen og også taler fint og åbent om tingene", så derfor var det bedste jo nok at få snakket med ham om hvordan du føler det har været, sådan som du har beskrevet det her. I kan evt. bruge den teknik jeg har omtalt på siden GENSPEJLING.
Måske kunne I have osse glæde af at læse Phillip C. McGraw: FØRSTEHJÆLP TIL PARFORHOLD - Sådan genfinder I kærligheden, Borgen

Fordelen ved dr. Phils bog er, at her er fokus først og fremmest på, hvad man selv kan gøre for at få et parforhold til at fungere. På én gang en selvudviklings- og parudviklingsbog.
Og hvis I ikke kan finde ud af det selv så kan I jo prøve med noget PARTERAPI.

Held og lykke med det. Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2