Mens under graviditet?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
Gæst 15

Mens under graviditet?

Indlæg af Gæst 15 »

Hej..
Jeg har hørt fra nogle af mine veninder at man godt kan bløde selvom man er gravid? Er det rigtig at man godt kan få sin Menesturation selvom man er gravid.. I så fald kan man vel ikke finde ud af at man er gravid før det er for sent. Hvor godt dækker P-piller hvis man bruger dem 100 % korrekt? Jeg er nemlig meget bange for at blive gravid, når jeg er i seng med min kæreste.. Jeg er på p-piller og har ikke glemt en eneste. Er der muglighed for at jeg kan blive gravid?

Kram fra Gæst 15
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Mens under graviditet?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Gæst 15

Ja man kan godt få en menstruation/ blødning selvom man er gravid. Hvis man bruger sine p-piller korrekt skulle der ikke være den store fare for at blive gravid, men p-piller er ikke 100% sikre. Hvis man vil være 100% sikker, er det en god ide osse at bruge kondom, som desuden beskytter mod kønssygdomme. Husk at Klamydia er meget udbredt blandt unge.

:idea: PSYKE & SEX om Gravid?

:idea: PSYKE & SEX om Kondom - kondomer

:idea: Hvilken prævention er sikrest? (Netdoktor.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst 15

p-piller

Indlæg af Gæst 15 »

Hej igen..

Det syntes jeg er skræmmende? Er det sjældent det sker at man for sin mens selvom man er gravid? jeg glemte min p-pille i går, men tog den som det første her til morgen og tager den så som jeg plejer her til aften. Sker der noget ved det? Er jeg stadig dækket ind? Eller hvad? Min kæreste har kun været i seng med en pige.. Men det er et år siden så de var henholdsvis 15 og 15/16. Hvor stror er chancen for at han var smittet med nogen sygdomme?

Jeg er skrækslagen for at blive gravid. Er det en god ide at have nogle fortrydelsespiller liggende derhjemme til hvis jeg skulle glemme en p-pille?

-Gæst 15
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: p-piller

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Gæst 15

Hvis man passer godt på og husker sine piller til tiden, så skulle der ikke ske noget. Har man som du glemt pillerne, ja så må man bare huske at bruge kondom hver gang indtil næste menstruation er overstået, og man begynder på en ny portion p-piller. Det lyder lidt drastisk med fortrydelsespiller på natbordet, så er det bedre at passe godt på. Fortrydelsespiller er et kraftigt hormotilskud.

Om du kan være smittet af din kæreste, kommer an på hvor mange kærestes ex har været i seng med inden ham og om de så var smittet.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"