Sexolog uddannelse?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om UDDANNELSE TIL SEXOLOG
Besvar
Thomas

Sexolog uddannelse?

Indlæg af Thomas »

Hej!!

Jeg vil spørge om hvad der er den billigste måde og evt hurtigste måde at blive sexolog på, når jeg er uddannet skolelærer?

Jeg havde tænkt på at tage kursus på klinisk institut for sexologer, men hvis der er en bedre vej, så vil jeg da gerne vide det.

M.v.h Thomas (26)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sexolog uddannelse?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Thomas

Nu kender jeg ikke "Klinisk institut for sexologer" og har heller ikke kunnet finde det via Google. Det er muligt, at du tænker på Dansk Forening for Klinisk Sexologi, som har en uddannelse, der mig bekendt p.t. er den eneste uddannelse til sexolog i Danmark.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEXom Sexolog uddannelse.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 21. dec 2007 16:13, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Thomas

Sexolog uddannelse? 2

Indlæg af Thomas »

ja jeg spørger lige igen...

Ja det var den der "dansk forening for klinisk sexologi", jeg er medlem af, og skal starte op næste gang de starter et hold.

Men det jeg vil spørge om er, om den uddannelse er den bedste til at blive en sexolog, når jeg er læreruddannet, fordi den er ret dyr?

Eller vil du råde mig til andet end den, fordi jeg vil gerne være en, der rådgiver par om deres forhold sex m.m.

Thomas
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Sexolog uddannelse?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Thomas

Du skal være velkommen. Om det er den bedste ved jeg ikke, det er i hvert fald den eneste i Danmark. Man kan osse vælge at følge uddannelsen på Universitetet i Göteborg, men om det i længden bliver billigere ved jeg ikke.

Inden man starte på en psykoterapeutisk / sexologisk uddannelse er det godt lige at stikke snablen i egen barm eller navle og overveje, hvad er årsagen til at jeg netop vil arbejde med andre mennesker på denne måde? Så hvad er årsagen til at du vil "rådgive par om deres forhold sex m.m." ?

En mulighed for at kigge lidt på sig selv inden man investerer mange tusinde kroner i en sexolog-uddannelse er f.eks. individuel psykoterapi eller korte terapeutiske kurser.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Sexolog uddannelse.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 21. dec 2007 16:14, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Thomas

Sexolog uddannelse? 3

Indlæg af Thomas »

Hej Igen!!!

jeg vil spørge på en anden måde. Jeg ved at jeg vil være sexolog, men er det nok at være uddannet lærer, og så tage de der kurser på "dansk forening for klinisk sexologi", for at blive en autoriseret sexolog og leve af det?

Og en anden ting... Hvad tjener en sexolog, og hvad koster en konsultation hos en sexolog på de der 100 min. ?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sexolog uddannelse? 3

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Thomas

Der er mig bekendt ikke nogen regler for hvilken grunduddannelse, man skal have for at tage Dansk Forening for Klinisk Sexologis uddannelse. Læs nærmere hos Dansk Forening for Klinisk Sexologi. I Foreningen af Professionelle Psykoterapeuter vil en grunduddannelse som lærer være et udmærket udgangspunkt for en senere optagelse.

Ét er jo at få uddannelsen som sexolog noget helt anderledes og væsentligt sværere er, om hvorvidt man er i stand til at få banket en praksis op, der er til at leve af. Alt efter hvor man slår sig op, tror jeg man skal regne med at have en sideøkonomi i 5-10 år inden det kan lade sig gøre.

Det er ligeledes meget forskelligt hvordan den enkelte sexolog strukturerer sin konsultationstid og prisdannelsen desuden er helt fri. Jeg har valgt at have konsultationer på 100 min. og prisen pr. konsultation kan du se her under Priser.
Du skal samtidig være opmærksom på, at der ikke er tale om en offentlig autorisation hos Dansk Forening for Klinisk Sexologi, men om en helt privat autorisation, af samme grund har jeg ikke kunnet se nødvendigheden af, at jeg fik den type autorisation :).

I øvrigt er markedet helt frit og enhver kan med eller uden uddannelse eller forudsætninger nedsætte sig som sexolog og af samme grund er det en ret god ide at forhøre sig om sexologens uddannelse inden man opsøger denne. :idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "UDDANNELSE TIL SEXOLOG"