Jeg skriver i håbet om at komme lidt videre med mine problemer med konen og med livet som sådan, som jeg finder særdeles svært.
Jeg har gået fast i psykoterapi i knap 1 år, og det har da også haft sin virkning for mig personligt. Konen siger, at hun slet ikke kan mærke forskel, men det kan jeg slet ikke forstå, at hun siger. Jeg sætter ord på alt og det er ret hårdt for os begge. Hm, mærkeligt!! Mine problemer er af meget eksistentiel karater. Problemer og mønstre, som går tilbage til barndommen. Jeg har følt, at min identitet blev udslettet i forholdet. Noget konen ikke forstår, når jeg fortæller om det.
Nå, men jeg stoppede i terapien for snart 2 måneder siden, da jeg følte mig ”forkert” i terapien. Jeg talte med min terapeut om det, og jeg følte, at jeg havde brug for en pause, så jeg kunne være helt sikker på, hvad jeg selv ville. Jeg mærker hos terapeuten, at jeg skal opgive forholdet og komme videre.
Istedet er vi begge startet i par-rådgivning hos en psykolog/psykoterapeut. Det er ikke en terapi session men mere en par-rådgivning! Sagen er så, at vores psykolog siger, at jeg skal løse mine problemer omkring fortiden i terapi UDEN konen. Kan det virkelig være rigtigt? Et eller andet siger mig, at jeg er nødt til at gå i terapi MED konen. Kan jeg virkelig løse det selv i terapi?
Jeg ville gerne have dit helt private syn & mening her, da jeg er meget usikker på, hvad der er det rigtige.
På forhånd tak

Carsten