Jeg er en mand på 40, som har haft den samme partner i næsten 20 år. Jeg onanerer 2-3 gange om ugen - og når jeg gør det, kan jeg godt holde længe. Jeg bruger start-stop-klem-teknikken. Min partner har en sjælden gang givet mig med hånden - og da har jeg heller ikke haft problemer med at holde et godt stykke tid.
Men når vi har samleje kommer jeg meget hurtigt. Min partner har ikke lyst til at træne start-stop-teknikken med mig som den er beskrevet, men som et "kompromis" har vi aftalt, at jeg holder et par pauser, hvor jeg trækker mig ud. Men det hjælper ikke - udløsningen er på vej med det samme, når jeg trænger ind.
De mænd, som ikke har det problem - hvordan gør de? Går der bare længere tid, inden udløsningen er på vej - eller gør de noget bestemt for at forhindre det og holde det tilbage? Slapper de af i bestemte muskler på en bestemt måde? Eller trækker de vejret på en bestemt måde, eller...?
Min partner har sjældent lyst til sex - så der kan nemt gå 4-6 uger imellem. Det er meget frustrerende, for jeg har lyst hver eneste dag. Og når jeg så kommer så hurtigt hver gang, bliver min frustration endnu større. Jeg bliver så ked af det hver aften, når jeg skal i seng, fordi jeg ved, at der sandsynligvis ikke bliver noget sex. Og når det så endelig sker - og jeg kommer hurtigt - bliver jeg frustreret over at vide, at der vil gå lang tid, før vi har sex igen.
Stor frustration over for tidlig udløsning
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Stor frustration over for tidlig udløsning
Hej Storm
Det lyder til overvejende at være et psykologisk problem. Det er jo klart, at du både er frustreret, forventningsfuld, ophidset m.m., når der går alt for lang tid (for dig) mellem jeres fælles sex. Det giver jo nok i sig selv forklaringen på, at du kommer så hurtigt. Jeg tror, at du blot er markøren for et fælles problem, det er dig, der får den fysiske reaktion. Det er et problem I skal løse i fællesskab. Måske skulle I prøve med noget PARTERAPI hos en sexologisk orienteret psykoterapeut.
Inden du/I vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.
Se PSYKE & SEX om Start-stop-klem - For tidlig sædafgang
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Det lyder til overvejende at være et psykologisk problem. Det er jo klart, at du både er frustreret, forventningsfuld, ophidset m.m., når der går alt for lang tid (for dig) mellem jeres fælles sex. Det giver jo nok i sig selv forklaringen på, at du kommer så hurtigt. Jeg tror, at du blot er markøren for et fælles problem, det er dig, der får den fysiske reaktion. Det er et problem I skal løse i fællesskab. Måske skulle I prøve med noget PARTERAPI hos en sexologisk orienteret psykoterapeut.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2