Keloid-væv...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG FORHUD
Besvar
delfinen1976
Tilmeldt bruger

Keloid-væv...

Indlæg af delfinen1976 »

Hejsa...

Jeg har det sidste år fået kraftig forhudsforsnævring. Det er der jo en hel masse gode indlæg om, men jeg har dog et par spørgsmål som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med :)

Det ligger sådan at jeg er "keloid-danner". Det vil blot sige når jeg får et ar, så hæver det voldsomt op og bliver meget grimt da der dannes for meget keloid væv på stedet.

Nu er mit store spørgsmål så... Hvordan kommer det lige til at se ud på penis efter jeg sandsynligvis får fjernet alt forhuden? - Jeg har undersøgt om der er en forundersøgelse og de siger på sygehuset at sådan en ikke er nødvendig. Så jeg er faktisk temmelig nervøs for hvordan det kommer til at se ud. Jeg mener... Pigerne skulle jo nødig løbe skrigende væk når de ser "fyren"...hehe... :P

Er det almindeligt at man sådan efter flere år uden problemer pludselig får forhudsforsnævring?

Håber I kan hjælpe mig.
Knus fra mig
delfinen1976 :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Keloid-væv...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej delfinen1976

Når du skriver, at du har fået en spontan kraftig forhudsforsnævring, hænger det så sammen med din keloiddannelse? Det er mig bekendt slet ikke almindeligt, har du sukkersyge?

Jeg er ikke læge og slet ikke hudlæge, så derfor er meget vanskeligt for mig at sige, hvordan en en eventuel fuldstændig fjernelse af forhuden vil resulterere. Det må du snakke med lægerne om, og du har vel sagt, at du er "keloid-danner"? Måske skulle du få det undersøgt noget mere grundigt.

Kelioddannelse kan i nogle tilfælde give endog meget store svulster.

:idea: Keloid (Sundhedsguiden)
:idea: Ardannelse efter operation - keloid (Læge Carsten Vagn-Hansen)
:idea: Keloid (Wikipedia - engelsk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
delfinen1976
Tilmeldt bruger

Re: Svar: Keloid-væv...

Indlæg af delfinen1976 »

Hej igen...

Jeg er netop kommet af med min sukkersyge pga. af et væsentlig vægttab. Jeg er dog stadig overvægtig, men har været det de sidste mange år, så det kan vel godt være pga. af sukkersygen jeg har fået forhusforsnævringen. Jeg vil tage kontakt til lægerne så snart det bliver hverdag igen, for at høre om ikke det er muligt med en forundersøgelse alligevel. Jeg har godt nok nævnt jeg er keloiddanner, men det var som om det røg ind af det ene øre og ud af det andet, hvis du forstår hvad jeg mener. Men tusind tak for svaret :D

Vil det sige at forsnævringen måske fortager sig af sig selv nu hvor sukkersygen er væk, og min vægt stadig bliver mindre? Eller er jeg nød til at tage chancen ved en evt. operation?

Mange hilsner
Delfinen1976
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 2: Keloid-væv...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej delfinen1976

Jeg ville nok i første omgang forsøge mig med en binyrebarkhormonsalve for at se om det ikke var nok, men snak med lægerne om det. Tag bedre fat i dem denne gang.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG FORHUD"