Pludselig skift til tidlig sædafgang

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
en smule forvirret

Pludselig skift til tidlig sædafgang

Indlæg af en smule forvirret »

Hej

Jeg har oplevet 'rejsningsproblemer' et par gange i mit liv, men har altid kunne sætte det i forbindelse med præstationsangst, og det er som også altid gået over ret hurtigt.

Jeg har haft et rimelig velfungerende sexliv (dog kun med meget få partnere), og har været i stand til at styre min sædafgang ret godt, kunne sagtens holde en times tid.

Mit problem er at med min seneste kæreste, som jeg aldrig nåede at have et ordentligt sexliv med, gik jeg fra præstationsangst (med der til hørende rejsningsproblemer) til at komme helt vildt hurtigt. Jeg har læst din teori om, at det er en måde for kroppen at sige nej, og den kan jeg måske godt acceptere i dette tilfælde. Der er dog bare lidt mere til historien.

Det er som om jeg også kan mærke, at når jeg onanerer (i modsætning til tidligere), skal der rigtig lidt til, før jeg kommer på stadiet som er lige før, jeg kommer og hvor jeg bliver nødt til at geare ned eller holde pause. Som om jeg er overfølsom, når jeg har erektion - dette har jeg ikke oplevet tidligere.

Jeg har gennem nogle år bevaret et sexuelt forhold til en pige, hvor vi altid har haft god sex (og lang sex). Lidt tid efter jeg afsluttede mit seneste forhold, var jeg sammen med hende - og til min store frustration fik jeg ekstrem tidlig sædafgang, hvilket aldrig har været et problem med hende, for jeg er enorm tryg ved hende.

Jeg er ret forvirret. Kan for tidlig sædafgang blive påvirket af, hvor meget man onanerer for eksempel? Jeg har altid onaneret ret meget, men de seneste par måneder (hvor problemer også er kommet), har jeg boet sammen med nogle andre og har derfor ikke i samme grad kunne hygge mit på den front.

Kan angst/stress have indflydelse på noget af det jeg skriver?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Pludselig skift til tidlig sædafgang

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej en smule forvirret

For hurtig sædafgang kan udmærket tilskrives, at du ikke får udløsning så tit som tidligere/nødvendigt, det øger jo den kropslige spænding. Og osse både angst og stress er kendt for at kunne give den virkning. Så hvis du har det sidste inde på livet, er det nok den mest sandsynlige forklaring, og så må du få gjort noget ved angsten og stressen, (der kan være tæt forbundne).

Måske skulle du få dig en snak med en professionel sexologisk orienteret psykoterapeut

:idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"