Jeg er en kvinde på snart 24 år, og har været sammen med min kæreste i 5 år nu. Han har en datter på 5 år med en anden, og vi har hende hos os hver anden uge.
Min problem er, at min sexlyst er dalet voldsomt gennem årene. Det er meget frustrerende for mig, når jeg ved at han har lyst og jeg ikke har. Jeg kan ikke lade være med at tænke at der er noget i vejen med vores forhold, når jeg har det sådan.
Jeg føler at der er gået for meget "hverdag" i vores forhold, hvilket nok har meget at gøre med at vi har hans datter hver anden uge. Jeg føler også at det er mig, der gør det meste at det huslige herhjemme, og tager mig meget af hans datter.
Jeg har snakket med ham om disse problemer, og han vil også forbedre sig på de områder, men min lyst til at kæmpe for forholdet er bare væk.
Han er den dejligste kæreste, virkelig betænksom og opmærksom, og jeg elsker ham, men jeg frygter at det snart kun er som en ven og ikke en elsker.
Det er virkelig svært for mig at komme ud af denne onde cirkel, for jeg kan ikke rigtig se hvad jeg kan gøre. Jeg ved godt at problemet er inde i mig selv, og det gør det endnu mere svært.
Tak fordi du læste så langt.
MVH
TS
Har ingen lyst
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Har ingen lyst
Hej TS
Dalende sexlyst kan udmærket være et kropsligt udtryk for utilfredshed i forholdet, og her er der jo kun én mulighed: at få løst problemerne. Hvis man ikke selv er i stand til at finde løsninger, og vil man kæmpe for forholdet, så er PARTERAPI jo en mulighed.
Inden du/I evt. vælger en psykoterapeut/sexolog så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.
Når det er sagt, så er det vigtigt osse at være opmærksom på, at p-piller kan fjerne sexlysten (såvel som at forøge den). Hvis du bruger p-piller, kan du jo prøve, om et stop ændrer på din lyst, eller om et andet mærke gør det.
Læs mere i PSYKE & SEX om P-piller.
Læs mere i PSYKE & SEX om Lysten mangler.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Dalende sexlyst kan udmærket være et kropsligt udtryk for utilfredshed i forholdet, og her er der jo kun én mulighed: at få løst problemerne. Hvis man ikke selv er i stand til at finde løsninger, og vil man kæmpe for forholdet, så er PARTERAPI jo en mulighed.

Når det er sagt, så er det vigtigt osse at være opmærksom på, at p-piller kan fjerne sexlysten (såvel som at forøge den). Hvis du bruger p-piller, kan du jo prøve, om et stop ændrer på din lyst, eller om et andet mærke gør det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2