Normalt?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
15

Normalt?

Indlæg af 15 »

Hej Per..

Jeg er en pige på 15 år der har en dejlig kæreste. Jeg er lige begyndt på p-piller og er ved at holde min anden pause. Men denne gang har jeg ikke fået min menstruation. Jeg tog min sidste pille fredag aften og har ikke fået min periode selvom det i dag er tirsdag.. jeg har glemt 2 piller men det var EFTER jeg sidst havde samlege med min kæreste. Jeg ved ikke om der kan være andre grunde til at min menstruation skulle springe over eller det muligvis kan være at jeg er gravid? Hvad mener du? Kan jeg være gravid? Skal jeg tage en test eller bare fortsætte på mine piller?

Den nervøse..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Normalt?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej 15

For at p-piller skal virke optimalt, så skal man huske sine piller hver dag! Det er svært for mig at vide, hvad årsagen til din udeblevne menstruation er. Sædceller kan under gunstige betingelser leve i flere dage, men for at blive gravid så kræver det jo osse, at du frigiver et æg. Hvis du får kvalme og andre symptomer, så synes jeg, at du skal snakke med din læge, og iøvrigt skal du læse indlægssedlen til din p-piller, hvor de fleste oplysninger burde være.

:idea: PSYKE & SEX om P-piller
:idea: Netdoktor om P-piller

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"