Jeg er endnu engang røget ud i en konflikt med min eks-mand og faren til mit barn. Jeg synes, at vores samarbejde omkring vores barn fungerer udemærket .... barnet bor hos mig. Grundet nogle temmeligt specielle omstændigheder ved vores brud og undervejs i vores forhold, vurderer jeg at jeg ikke magter en tæt, personlig dialog. Jeg har foretrukket mail og en gang imellem tlf. Jeg har gentagne gange opfordret min eks til at have sit barn ekstraordinært, ringe til ham (vores barn ringer også til sin far efter behov), har foreslået at vi udvider samværet (dette er blevet afslået). Jeg informerer min eks-mand om væsentlige og mindre væsentlige begivenheder i vores barns liv .... dog kan der være perioder, hvor mail-kontakten er "tynd", grundet travlhed, manglende ting at fortælle - samtidigt har jeg igen-og-igen sagt at er der spørgsmål, så må han spørge. Min eks ønsker en tæt, personlig dialog, og jeg kan bare ikke se nødvendigheden i det - jeg har ikke behov for at vide i detaljer hvad der sker hos ham - jeg stoler på, at mit barn har det godt hos sin far og han fortæller gerne selv. Jeg bliver beskyldt for fjendtlighed, han tvivler på, at barnet har det godt hos mig, når han ikke har den tætte dialog med mig .... jeg føler mig invaderet og synes bestemt ikke at min eks skal være så meget inde i mit liv - jeg føler at han snager, ganske enkelt.
Og jeg informerer jo ..... Absurditeten, vanviddet, osv. osv. taget i betragtning, så synes jeg at jeg har formået at tackle tingene så godt som jeg kan med henblik på mit barns tarv .... han jogger igen og igen på hvad jeg anser for at være ganske almindeligt hensyn og takt, med det resultat at jeg bliver så ked af det og vred. Det synes jeg ikke at jeg kan være tjent med og vores barn er jo en velfungerende, glad lille dreng. Jeg synes jo også, at skilsmissebørn er bedst tjent med forældre, der kan være venner ... men er det vel også min ret at sige fra overfor dette og holde på en distance og anstændig, respektfuld opførsel iøvrigt?
Jeg føler mig manipuleret ud i noget, som jeg ikke med min bedste vilje er interesseret i .... (og tro mig, dine øjne ville trille ud hvis jeg gik i detaljer med vores forhold, brud

mvh
M