Hjælp mig..

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
TT

Hjælp mig..

Indlæg af TT »

HEj

Jeg håber inderligt på et godt råd!! Jeg er havnet i en situation, hvor jeg simulerer både lyst og orgasme... Det er startet for flere år siden, med devicen "fake it to make it". Travlt, træt, der skulle lidt spil til, og så kørte det bare, men langsomt er det nu blevet til spil det hele.

Jeg, mor til tre (yngste knap 2 år) 30 år. Jeg har en fantastisk kæreste, som jeg elsker højt (været sammen i 9 år). Vi deler det huslige og ansvaret rigtig fint, så selv om der er travlt med tre småbørn, er det ikke der problemet ligger.

Vi har aldrig haft et snakkende forhold - og har ikke haft behov for det. VI er kærlige i dagligdagen, kys knus osv.

Jeg har altid været passiv i sex og udelukkende tændt på, at han tændte på mig (også mine to tidligere forhold). Det fungerede fint tidligere, men nu er han (forståeligt nok) ikke så ivrig mere, så resultatet er faket sex en gang hver anden måned.

Jeg tænker meget på sex og kan blive tændt af et knus midt på dagen, men når selve akten nærmer sig, bliver jeg helt kold. Erotiske drømme har jeg også, og heldigvis mest om min kæreste.

Jeg har aldrig haft lyst til at røre ved ham, ud over lidt nussen i nakken o.lign. Jeg vil egentlig gerne være mere aktiv men kan ikke få mig selv til det.

Jeg kan godt onanere, men finder det ikke særlig sjovt.

Hvordan kommer jeg ud af denne situation?
- jeg kan jo ikke bare sige til manden, at jeg har løjet de sidste tre år!

Med håb om hjælp.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Hjælp mig..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej TT

Når du nu ikke har modet til at få fortalt din mand, hvilken situation du har anbragt dig selv i, ja så var der jo muligheden, at du lige så langsomt lader være med at simulere, så du på den måde naturligt vil kunne få snakket med ham om det.

Der er ikke noget usædvanligt i, at kvinder med små børn i et stykke tid mister lysten, bl.a. fordi de får krop nok fra børnene. Mange småbørnsforældre glemmer osse at reserverer kærestetid til hinanden, hvad I måske osse har glemt.

Hvad er fordelen for dig ved at være passiv? Prøv at stille dig selv det spørgsmål.

Måske kunne du have glæde af at læse nogen bøger, der kunne hjælpe dig med at give dig lidet mere selvindsigt.

:idea: Gro Isachsen: SEX - ja tak!, Høst & Søn

:idea: Phillip C. McGraw: FØRSTEHJÆLP TIL PARFORHOLD - Sådan genfinder I kærligheden, Borgen

:idea: Og evt. J. R. Heiman & J. Lopiccolo: Nyd din seksualitet, En brugsbog for kvinder om lyst, orgasme og parforhold, Hans Reitzels Forlag som dels kan købes antikvarisk på internettet og dels kan lånes på biblioteket.

Endelig kunne du måske have glæde af at få en snak med en sexologisk orienteret psykoterapeut.
:idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
TT

Hjælp mig.. 2

Indlæg af TT »

Hej - Tak for svar!

Jeg har brugt den sidste uges tid på at tænke over spørgsmålet: Hvad får jeg ud af at være passiv?
Det eneste jeg kan komme frem til er, at ved passivitet gør jeg ikke noget forkert - Min fornuft siger mig jo, at det er noget ævl, øvelse gør mester, så det er bare at komme igang, men jeg har ikke lyst overhovedet......

Jeg er bange for, at min lyst ikke vender tilbage af sig selv i takt med at børnene bliver store, da det startede allerede før første graviditet.

Blot at holde op med at simulere, har jeg forsøgt længe, men resultatet er blot, at vi så slet intet sexliv har - reagerer jeg ikke positivt på hans tilnærmelser, giver han naturligvis op!!
Og trods simuleringen, nyder jeg jo at elske med ham, at mærke at han har lyst til mig..

Jeg har bestilt bogen du anbefalede, men jeg er bange for, jeg ikke kan løse mit problem.

Hvad er prisniveauet for rådgivning?
(Jeg har søgt priser på nettet men uden held, og at tage telefonen, er temmelig grænseoverskridende for mig)
Hvor mange gange skal man forvente er nødvendigt (ved godt det er individuelt, men er det typisk 1, 10 eller 50 gange?)
Hvordan er det med sådan noget, kan man have glæde af blot en enkelt gang, eller kan det gøre mere skade end gavn, hvis man nu ikke har råd til at fortsætte???

MVH TT
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 2: Hjælp mig.. 2

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej TT

Du kan se min prisliste her. Det er umuligt at sige hvor mange konsultationer den enkelte har brug for, så jeg plejer at sige mellem 1 og 100 :1:. Det afhænger af problemets omfang, klientens motivation og ikke mindst klientens økonomi.

Ja jeg tror bestemt, at du kan have glæde af den første konsultation, så kan du få et indtryk af psykoterapeuten og hans/hendes arbejdsmetode og personlighed - og forhåbentligt osse lidt mere indsigt i mulige løsninger på dit problem.

:idea: Inden du vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"