Spørgsmål om steroider

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
jesper

Spørgsmål om steroider

Indlæg af jesper »

Hej Per.

Jeg har et lidt alternativt spørgsmål :? here it goes:

Kan en person der har taget steroider (testosteron) i store mængder ændre konsistensen af spermen, og derved påvirke kvinden med eks øget hårvækst eller celle deling?

Jeg skal bruge dette til noget studierapport så kunne være rart (hvis det der altså er noget om det), at det du kunne angive en kilde og evt. dokumentation.

På forhånd tak
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Spørgsmål om steroider

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jesper

Nu er jeg hverken læge eller biokemiker, så jeg ved det faktisk ikke, men jeg tror ikke, at anabole androgyne steroider (AAS) vil kunne overføres til en partner via spermen, og derfor tror jeg heller ikke på ændringer hos en partner. Tværtimod ser det ud til at sædkvalitet og -mængde samt potens nedsætte ved brug af AAS. Prøv at søge på nettet - der kan du bl.a. finde Evidensbaseret viden om Anabole Steroider af Morten Zacho, cand. scient.

Ekstrabladet referer en undersøgelse af "læge Rasmus Damsgaard der tidligere har arbejdet i Anti Doping Danmark, hvor han har undersøgt flere unge mænd, der har været ude i et misbrug af anabole steroider. I en af undersøgelserne deltog 11 mænd, der alle efterfølgende kunne modtage den samme nedslående besked. Der var ikke en eneste levende sædcelle tilbage, siger Rasmus Damsgaard, der i dag arbejder på Center for Muskelforskning på Rigshospitalet. Det er ikke kun sædproduktionen, som mænd på dope risikerer at miste. De kan også få psykiske problemer, hjerteproblemer, ledsmerter og tævepatter."

:idea: [url=hhttp://da.wikipedia.org/wiki/Anabole_steroider]Anabole steroider[/url] (Wikipedia)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"