For stram forhud er da ikke nødvendigvis et problem?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG FORHUD
Besvar
Gæst

For stram forhud er da ikke nødvendigvis et problem?

Indlæg af Gæst »

Jeg kiggede tilfældigvis under emnet "drenge og forhud" og der kan jeg se at du foreslår at folk skal udvide deres forhud hvis de ikke kan trække den helt tilbage i stiv tilstand. Jeg har det samme "problem", men jeg ser det ikke som noget problem - jeg kan godt få forhuden så langt tilbage at man kan se hele mit pikhoved, men så heller ikke mere end det og det strammer lidt i forhuden - når jeg spiller den af så kommer forhuden dog sjældent så langt tilbage.

Jeg ville ikke have noget imod at jeg kunne få den længere tilbage, men jeg føler at den er fuldt funktionsdygtig - og når den er slap, så kan jeg få den et godt stykke tilbage - der er ingen problemer med at få vasket den ordentligt når jeg er i bad - er det så stadig et problem? De eneste situationer hvor jeg har haft antydningen af problemer er med kondomer hvor jeg synes det er ubehageligt hvis kondomet fastholder min forhud så det strammer, men det plejer at fungere fint i et større kondom. Jeg kan lide at blive stimuleret direkte lige såvel som gennem forhuden - lad mig sige det på den måde: Det bliver for kedeligt hvis jeg kun bliver stimuleret gennem forhuden og for meget hvis jeg bliver stimuleret direkte på pikhovedet og der kan et større kondom jo gøre at min forhud kan bevæge sig omtrent ligeså godt som hvis jeg ikke havde kondom på, så man får "best of both worlds". Der er heller ikke fare for at kondomet falder af, da min pik er ret tyk på midten.

Hehe - Alt i alt er jeg bare overrasket over at du mener at man skal gøre noget ved det i stedet for at sige "hvis det ikke er noget problem for dig, så er der vel ingen grund til at gøre noget?"

Og ang. det med at tisse, så synes jeg selv det er nemmere når forhuden ikke er trukket helt tilbage - jeg tisser derfor ofte gennem forhuden eller trækker den en smule tilbage - det er der vel heller ikke noget i vejen med?

Jeg håber du forstår min pointe - jeg føler at du måske gør noget til et problem som måske ikke er et problem - det er der vel ingen grund til? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl :D

Grunden til at jeg ikke kan få min forhud helt tilbage i stiv tilstand er nok en kombination af en lidt for kort penisstreng (hvis det er det rigtige ord) og en lidt for stram forhud. Det er altså mere strengen det gør ondt i end selve forhuden hvis jeg prøver at trække den endnu længere tilbage. Kan strengen også udvide sig? Jeg mener, at jeg har ikke lyst til at blive klippet i eller på anden måde skade mig selv sålænge det ikke er noget problem som sådan, men det ville da være dejligt at kunne få forhuden helt tilbage uden nogen form for anstrengelser.

I øvrigt en rigtig god side og et godt forum - det er dejligt at man har et sted at spørge hvis man har problemer med noget.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: For stram forhud er da ikke nødvendigvis et problem?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Når drenge og mænd skriver her om deres forhud, så går jeg ud fra, at det er fordi de har et problem med den, og ikke fordi de bare vil have en lille forhudssludder ;). Det er bl.a. osse derfor, at jeg giver nogen anvisninger på, hvad man(d) kan gøre for at afhjælpe problemerne. Hvis der ingen problem er, så er der selvfølgelig heller ikke nogen grund til at gøre det til et problem.

Med hensyn til for stram forhud, så er det vigtigt, at forhuden kan trækkes helt tilbage, så man kan rengøre sig ordentligt, dels for ikke at få forhudsbetændelse og dels fordi, ikke rengjorte pikke muligvis kan give piger/kvinder forskellige sygdomme.

Med hensyn til for kort penisstreng (frenulum), så ville jeg nok snakke med lægen om, hvor vidt noget hormoncreme kan udvide strengen. Hvis man er uheldig, så kan den godt blive revet over i forbindelse med samlege eller onani, men så er problemet jo oftest løst. [eek] :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG FORHUD"