Hej Per
Jeg er en mand på 29 år. Jeg har været i et par forhold med min nuværende kone i ca. 12 år. Gennem hele vores forhold har det været et kæmpe problem for mig at jeg kommer inden for et minut. Vi har børn og fungere normalt som en familie men det sidste 1½ år ca er det blevet et større problem for vi kan ikke rigtig komme videre med vores sexliv. Jeg har endnu ikke fået hende til at komme og nu kan jeg mærke på hende at det er et problem. Hun har også lige som mistet sex lysten og når så går hende på klingen med det, siger hun ,at det er heller ikke fedt for hende at ligge der og være klar også er jeg færdig på så kort tid. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Vi har også haft et møde med en af dine kollegaer men det gav ikke rigtig noget. Har hørt der findes noget depressionsmedicin der skulle have nogle bivirkninger i den sammenhæng håber, at du har et svar med løsningen.
Mvh. ano
For tidlig sædafgang
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: For tidlig sædafgang
Hej ano
Der er så vidt jeg kan læse mig til 2 problemer: 1) du kommer for hurtigt, 2) din kone kan ikke få orgasme sammen med dig?
Med hensyn til det første, så er der forskellige måder at tackle det problem på, og den bedste af de måder er Start-Stop-Klem-teknikken, læs om det her i PSYKE & SEX om Start-stop-klem - For tidlig sædafgang. Læs osse i PSYKE & SEX om Sædafgang - For tidlig - Teori.
Man kan bruge Xylocain salve 5 % påsmurt pik/penishovedet ca. 10 min. inden samlege.
Depressionsmedicin kan have den bivirkning, at det bliver langt sværere at få orgasme, men der er jo mange andre bivirkninger af medicinen, så den vil jeg personligt ikke anbefale som løsning.
Med hensyn til din kones orgasme, så er det kun de færreste kvinder, der kan få orgasme alene ved pikkens bevægelser i kussen, langt de fleste har brug for en hjælpende finger, tunge, vibrator oma. Mange kvinder bruger desuden osse at stimulere sig selv. Så selv om du kommer hurtigt, så er der stadig et væld af muligheder for at give kone orgasme.
Og som I jo nok har bemærket, så kan angsten for komme for hurtigt i sig selv medføre for hurtig sædafgang, som så medfører mere angst, som ... osv. Derfor er det vigtigt at løse problemet sammen.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Der er så vidt jeg kan læse mig til 2 problemer: 1) du kommer for hurtigt, 2) din kone kan ikke få orgasme sammen med dig?
Med hensyn til det første, så er der forskellige måder at tackle det problem på, og den bedste af de måder er Start-Stop-Klem-teknikken, læs om det her i PSYKE & SEX om Start-stop-klem - For tidlig sædafgang. Læs osse i PSYKE & SEX om Sædafgang - For tidlig - Teori.
Man kan bruge Xylocain salve 5 % påsmurt pik/penishovedet ca. 10 min. inden samlege.
Depressionsmedicin kan have den bivirkning, at det bliver langt sværere at få orgasme, men der er jo mange andre bivirkninger af medicinen, så den vil jeg personligt ikke anbefale som løsning.
Med hensyn til din kones orgasme, så er det kun de færreste kvinder, der kan få orgasme alene ved pikkens bevægelser i kussen, langt de fleste har brug for en hjælpende finger, tunge, vibrator oma. Mange kvinder bruger desuden osse at stimulere sig selv. Så selv om du kommer hurtigt, så er der stadig et væld af muligheder for at give kone orgasme.
Og som I jo nok har bemærket, så kan angsten for komme for hurtigt i sig selv medføre for hurtig sædafgang, som så medfører mere angst, som ... osv. Derfor er det vigtigt at løse problemet sammen.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2