hej per, jeg har givet mig masser af tid til at studere og nærlæse mange af de andre indlæg for at få hjælp, men det virker som om at der ikke er meget andet håb, end blot at få mere selvtillid og bare se det i øjnene og prøve at komme videre i livet.
jeg havde som mindreårig (til og med ca 14årig) forhudsindsnævring, og føler at det er meget muligt derfor, at jeg kommer så hurtigt. Jeg er utroligt følsom og det piner mig meget at jeg aldrig kan tilfredsstille en kvinde. havde en kæreste i halvandet år og fra start til slut har jeg ikke holdt mere en 1 min. livet er surt. hvad skal man gøre for at få nedsat følsomheden? skal man virkelig til at gøre skade på sin penis for at blive mindre følsom og mere hærdet??
Den depressive 18årige
Tidlig sædafgang
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Tidlig sædafgang
Hej whyjustme
Hvis du har læst de andre indlæg ville du kunne se, at du så afgjort ikke er alene om det problem.
Hvor fra har du dog fået den fjollede ide om, at du aldrig vil kunne tilfredsstille en kvinde fra? Kvinder kan tilfredsstilles på mange måde, og det kræver ikke nødvendigvis en pik i kussen! Der findes fingre, tunge, snurrebasser, dildoer, massageapparater o.m.a.
Med hensyn til følsomheden, så kan den både trænes mindre, du kan bruge bedøvende salve (Xylocain salve 5 % påsmurt pik/penishovedet ca. 10 min. inden samlege), du kan onanere en times tid inden samlege og på den måde tage lidt af trykket - og ikke mindst lade være med at være så bange for en kærestes bedømmelse af dig.
Er de store bogstaver brugt op på din computer??? Husk: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!! Det er jo ikke en mobiltelefon
, det her!!! (Siger den gamle dansklærer) 
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Hvis du har læst de andre indlæg ville du kunne se, at du så afgjort ikke er alene om det problem.
Hvor fra har du dog fået den fjollede ide om, at du aldrig vil kunne tilfredsstille en kvinde fra? Kvinder kan tilfredsstilles på mange måde, og det kræver ikke nødvendigvis en pik i kussen! Der findes fingre, tunge, snurrebasser, dildoer, massageapparater o.m.a.
Med hensyn til følsomheden, så kan den både trænes mindre, du kan bruge bedøvende salve (Xylocain salve 5 % påsmurt pik/penishovedet ca. 10 min. inden samlege), du kan onanere en times tid inden samlege og på den måde tage lidt af trykket - og ikke mindst lade være med at være så bange for en kærestes bedømmelse af dig.

![Mobil [mobil]](./images/smilies/icon_mobil01.gif)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2