Hej Per,
Jeg sætter uret til kl. 6:30, hvor jeg bør stå op, men ofte går der ½-1 time før jeg kommer op. Jeg er så træt. Kl. 7:30 kommer jeg så op - jeg er ikke tør i munden - i hvert fald ikke noget, som jeg har lagt mærke til. Til gengæld er jeg begyndt at få frygteligt ondt i benene - lidt ligesom, når man har feber - den samme ømhed i benene. Jeg mærker straks, at jeg føler mig ALT for tyk. Jeg væmmes, men er også efterhånden ligeglad med, at jeg spiser/drikker for meget! Vejer ca. 10 kg for meget nu!
Så tager jeg på arbejde kl. 9:30 - et IT job, som jeg faktisk slet ikke kan bestride længere. Har tidligere været ret god til den slags, men kan ikke finde ud af det længere. Jeg lever lidt på det gamle ry. På jobbet kan jeg ikke tage mig sammen til at få bestilt noget. Det hele virker så uoverskueligt. Ville helst bare være syg! Så derfor går der en del tid med at læse mails, surfe lidt rundt og foretage mig ingenting - måske 2-3 timer. På et tidspunkt bliver jeg nødt til at komme i gang med et eller andet. Jeg tænker tit på, at jeg sikkert nok snart vil blive fyret, for jeg er slet ikke min løn værd.
Kl 16-17 tager jeg hjem til mig selv (jeg bor helt alene). Dagen har været meget lang og jeg føler ikke, at jeg har udrettet noget som helst. Når jeg kommer hjem, så trænger jeg virkelig til et glas vin - holder skarpt øje med forbruget, for jeg kunne nemt få et overforbrug. Jeg laver noget mad, ser lidt tv og fordriver tiden. Jeg chatter lidt over nettet med nogle venner, men heller ikke det gider jeg ret meget mere. Tænker på, at jeg burde ringe til familien, men jeg gider altså ikke - jeg orker det ikke, så det bliver ikke til noget. Jeg har så frygteligt ondt i benene, så selvom jeg gerne ville øve mig lidt på guitaren, så bliver det ikke til ret meget. Aftenen går med at æde alt for meget slik og chokolade og vin. Kan ikke finde lysten til noget længere.
Jeg er holdt op til dans for nylig, for jeg kan ikke finde lysten længere - er også blevet dårligere til det på det sidste. Jeg har ikke lyst til at se nogen. Når mine dansevenner ringer, så siger jeg nej, for jeg har ikke lyst til det. Har forsøgt at gøre det alligevel, men det hjælper ikke på lysten.
For at være helt ærlig, så er der tusind ting, som jeg burde gøre, men jeg orker altså ikke-f.eks. at finde mig en lejlighed. Jeg skal være ude af mit hus om få måneder. Når mine børn kommer på besøg, så kæmper jeg for at være far for dem, men det er altså ret svært efterhånden. Kan ikke overskue det længere. Tænker nogen gange på, at selvom jeg dengang (da vi skiltes) synes, at det var bedst, at jeg havde ungerne boende, så kan jeg godt se nu, at det magter jeg bare ikke.
Mit humør i løbet af dagen er trist. Det ændrer sig ikke ret meget fra morgen til aften. Hvis jeg virkelig lykkes med noget - f.eks. guitaren, så kan jeg meget svagt mærke en lyst til noget andet. Hvis jeg mislykkes eller bliver kritiseret/bebrejdet så udløser det en form for depression, hvor jeg har selvmordstanker i høj katelogi - ikke at jeg har forsøgt, men tankerne er der hele tiden.
Jeg har haft (og har stadig) en del sproglige vanskeligheder, som gør, at jeg ikke kan få udtrykt det, som jeg tænker - og da slet ikke i nuet. Derfor bliver jeg let jordet og kan ikke klare mig sprogligt - derfor er det også ofte "bedre" bare at holde mund og lade livet/konflikterne passere, for jeg skal ikke "nyde" nodet. Kort sagt, jeg risikerer mig IKKE!
Da vi skiltes havde jeg helt vildt meget mod på livet - jeg brændte efter at føle noget igen, for jeg følte mig ret død i ægteskabet - vi var gift i over 15 år (er pt. 40). Det var også der, jeg meldte mig til dans. Jeg blev tidligere meget nemt forelsket. Siden jeg forlod forholdet har jeg oplevet at blive forelsket 3 gange - ret så meget endda. Kun den ene var (lidt) gensidigt, men ingen af disse episoder førte til noget - ej blot et kys.
Jeg har meget svært ved kommunikation og nærhed - især med det andet køn. Jeg er alt for "sød" og behagesyg. Jeg er i den grad konfliktsky - mit mønster siger mig, at flugt er langt bedre en angreb. Har meget svært ved at sætte min grænser, da jeg er så konfliktsky, men jeg kæmper for det - kæmper for at blive og undgå flugten. Men helt ærligt, så har jeg svært ved overhovedet at mærke, hvad jeg selv synes.
Jeg synes, at ordet desensibilisering lyder meget rigtigt i mine øre.
Giver noget af alt det her mening - det håber jeg....
Tak for dine svar