Forhud

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG FORHUD
Besvar
13

Forhud

Indlæg af 13 »

Hej jeg har et problem min forhud kan ikke trækkes tilbage. Kan jeg lave en øvelse som kan hjælpe til at den kan komme tilbage?. Tak på forhånd.
Omskåret mand

Svar: Forhud

Indlæg af Omskåret mand »

Nu er du jo ikke ret gammel. Er du sikker på, at din forhud "har sluppet sit tag" i pikhovedet? Prøv at føre en velsmurt vatpind op under forhuden. Hvis den kan føres op bag volden og hele vejen rundt om pikhovedet, er der "fri bane", og du lider så af en forhudsforsnævring, som skal behandles via din læge. Behandlingsformen kan være en udvidende salve, et eller flere vinkelrette snit i forhuden, fjernelse af det yderste stykke forhud eller fjernelse af hele forhuden (= omskæring). Jeg vil anbefale dig at blive omskåret, da du så aldrig mere får problemer med forhuden. Operationen er ikke slem, og du vænner dig hurtigt til ikke at have nogen forhud. Desuden er det nemmere at holde en omskåret pik ren, da der ikke kan samle sig nakkeost, når forhuden er fjernet.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Forhud

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej 13

Det eneste du selv kan gøre er at trække forhuden tilbage så ofte som muligt, men hvis det er umuligt må du lade din læge kigge på problemet.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Forhudsforsnævring og om Penisstreng.

I modsætning til Omskåret mand mener jeg, at man(d) kun skal lade sig omskære, hvis det er medicinsk strengt nødvendigt - og det er det oftest ikke. Desuden er du alt for ung til at tage stilling til, om du vil omskæres.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG FORHUD"