Jeg er en mand på 32 år, jeg er i et godt forhold, men er ved at blive bekymret over min kærestes overvægt. Vi har boet sammen i 3 mdr., og det er ikke det, at hun er stor, der bekymrer mig, men mere følgerne af, at hun er stor. Hun laver meget her hjemme, og man kan høre på hende, at det er hårdt!!!
Jeg vil helst ikke bringe det på bane, for jeg holder meget af hende, og vil ikke gøre hende ked af det!
Hvad skal jeg gøre ?????
Overvægt
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Overvægt
Hej ham
Som en god og omsorgsfuld partner, synes jeg, at du skal sige det til hende, som det er, at du gerne vil beholde hende i mange år endnu, og derfor er du bekymret over hendes helbred - og vægt. Der snakkes jo meget for tiden om sammenhængen mellem overvægt, sukkersyge, hjerteproblemer osv., så det må være muligt at komme ind på det på en ikke sårende måde. Og mon ikke hun osse selv har nogen bekymringer i den anledning. Du kunne jo jævnligt invitere hende ud på nogen raske gåture - daglig motion er jo en del af forebyggelsen.
Overvægt, hvad er det? Sundhed.dk
Svær overvægt Netdoktor.dk
Elisabeh Balslev: Mad og følelser kan lånes på biblioteket.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Som en god og omsorgsfuld partner, synes jeg, at du skal sige det til hende, som det er, at du gerne vil beholde hende i mange år endnu, og derfor er du bekymret over hendes helbred - og vægt. Der snakkes jo meget for tiden om sammenhængen mellem overvægt, sukkersyge, hjerteproblemer osv., så det må være muligt at komme ind på det på en ikke sårende måde. Og mon ikke hun osse selv har nogen bekymringer i den anledning. Du kunne jo jævnligt invitere hende ud på nogen raske gåture - daglig motion er jo en del af forebyggelsen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2