Manglende lyst til

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Maria1

Manglende lyst til

Indlæg af Maria1 »

Hej.
Jeg er en ung pige på 20 år, som bor sammen med min kæreste. Han er også 20. Vi har været sammen i 2 1/2 år og har boet sammen i lidt over et år. Vi er meget glade for hinanden og har det faktisk rigtig rart sammen. Der er kun et problem og det er min manglende lyst til sex. Jeg har totalt mistet lysten, hvilket er meget hårdt for os begge. Jeg bliver tit sur, fordi han tit presser på, og han bliver selvfølgelig sur på mig, fordi jeg ikke har lyst.

I starten af vores forhold gik det faktisk godt nok, og jeg var klar på at prøve. Det skal lige siges, at det var første gang for os begge. Derfor har vi altid følt, at vi har haft noget specielt sammen. Men efter ca. et år begyndte jeg at miste lysten lidt. Måske fordi jeg ikke fik så meget ud af det, som ham. Jeg føler ikke rigtig det vilde ved sex og føler, at jeg mangler denne fantastiske følelse. Jeg føler tit, at det er meget følelsesmæssigt hårdt at dyrke sex og begynder tit at græde bagefter. Da jeg føler, at det er så hårdt kan jeg tit ikke overskue at dyrke sex med min søde kæreste.

Vi føler begge, at det er kommet til at fylde det meste af vores forhold og bliver tit uvenner over det.
Hvad skal vi gøre, og hvordan kan jeg få min lyst tilbage????
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Manglende lyst til

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Maria

Som jeg forstår dit indlæg, så får du ikke orgasme, når I har sex sammen og har heller ikke gjort det, mens sex ikke var en belastning for dig. Kan du få orgasme, hvis du kæler for dig selv, eller har du aldrig oplevet det?

Lysten har det med at forsvinde, hvis man m/k føler sig presset til sex, og derfor kan jeg godt forstå, at det er gået den vej for jer. Jeg tror, at du har brug for at finde ud af din seksualitet uafhængigt af din kæreste og måske kunne du have glæde af læse nogen sexoplysende bøger for kvinder f.eks. sexolog Gro Isaksen: SEX - ja tak! Bogen er fra forlaget Høst og søn.

Læs i øvrigt indlæggene om KVINDER OG LYST og om KVINDER OG ORGASME.

I øvrigt er du ikke en pige mere, det sluttede, da du blev 18 år, nu er du en ung kvinde.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"