Omskæring

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG FORHUD
Besvar
tb

Omskæring

Indlæg af tb »

hej jeg ved ikke om det er det rigtige sted at skrive det her.

jeg har altid haft forhudsforsnævring, og er nu her for 5 dage siden blevet omskåret.
for en sikkerhedsskyld, vil jeg hører om nogle ting.
det er som sagt 5 dage siden jeg er blevet omskåret, men det bløder stadig lidt under hovedet. hvad kan jeg gøre for at stoppe blødningen helt?
mit hoved er meget ømt, men hvor længe vil det blive ved med det, og hvor længe vil hævelsen af huden blive?

er der noget jeg skal gøre så længe hævelsen, såret står på? og i det hele taget nu hvor jeg er omskåret, hvad skal gøres?

såh og så et andet spørgsmål, hvor længe tager det ca. for penisen at være i så god stand igen så man kan ha sex?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Omskæring

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej tb

Nu er jeg ikke læge så jeg må støtte mig til den viden jeg kan få fra internettet - og her skriver f.eks. Netdoktor.dk at, "Operationsområdet vil typisk være helet i løbet af cirka tre til fire uger hos børn og i løbet af seks uger hos voksne. De første uger vil der ofte være gener som hævelse, misfarvning af området og lidt væsken fra såret."

Århus Speciallægecenters side står der bl.a. om efterforløbet: "Der kan komme lette smerter efter operationen - disse klares let med håndkøbssmertestillende. Ligeledes kan man i håndkøb få Lidocain-gel, som er lokalbedøvende creme til at smøre på såret. Man kan umiddelbart efter operationen tage brusebad, medens karbad og svømmebad bør vente 2 uger. Sygemelding er ikke nødvendig."

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
circum
Tilmeldt bruger

Re: Omskæring

Indlæg af circum »

I løbet af 14 dage skulle det hele gerne være gået i orden - både heling af såret, ømfindigheden og hævelsen. Der er kun en ting at gøre, nemlig at vente. I folderen, som jeg fik på sygehuset, stod der, at man kunne dyrke sex efter 14 dage, og det passede for mit vedkommende. Man skal dog huske godt med smørelse, da det ellers trækker meget i arret med tilhørende smerte. I løbet af nogle måneder er man dog blevet mere hårdfør og tænker ikke mere på den manglende forhud.

God fornøjelse med den blottede glans.
Besvar

Tilbage til "MÆND OG FORHUD"