Manglende lyst pga kronisk træthed

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
gæst

Manglende lyst pga kronisk træthed

Indlæg af gæst »

Hej jeg og min kæreste har et problem TRÆTHED dvs det nok mere hende der har det problem.

Rent følelsesmessigt er alt ok, men hva angår sex er den helt gal.
Det skyldes hun er konstant træt, og jeg er ved at være godt træt af at høre den samme sætning hver dag, som lyder: jeg er så træt jeg ska bare hjem og spise og så sove kl 19:45 :shock:

Det kan simpelhen ikke passe, at en kvinde ikke ka ha et job og et sexliv på samme tid, det burde kunne lade sig gøre.

Vi har prøvet med rosenrod men det ka jeg kun gi en nedadvendt tommelfinger måske tar hun dem på det forkerte tidspunkt har læst et sted man ska ta dem 2 timer inden sex, hvor hun så tar dem om morgenen og for at være helt ærlig er jeg ved at blive sindsyg af det her og tanken om at få mit behov dækket ude har da osse meldt sig et par gange men det ik noget jeg har lyst til da det er hende jeg vil ha.

Så mit spørgsmål er hvad kan jeg gøre ved det her ?
på forhånd tak
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Manglende lyst pga kronisk træthed

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Nu fortæller du ikke noget om, hvor tidligt din kæreste står op, hvad hendes arbejde er, om I har børn, hvordan I deler de huslige pligter m.m?
Og du skriver heller ikke noget om, hvorvidt din kæreste har kontaktet sin læge for at blive undersøgt for sin træthed, hvis ikke den skyldes oplagte fysiske eller psykiske grunde. Det kunne f.eks. være et tegn på en depression.

Rosenrod er et kosttilskud, der siges at have først og fremmest en opkvikkende virkning i forhold til træthed. Det kan osse have en lystfremmende virkning - især på mænd. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
gæst

Indlæg af gæst »

vi har været sammen godt 1 år hun står op kl 5 30
mht læge er det kun når hun ska ha ny p pille recept
jeg ved p piller ka nedsætte lyst men det har det aldrig gjort før
det ka osse være det bare er en periode der ska overståes
hun er en glad pige
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 2: Manglende lyst pga kronisk træthed

Hej

Kl. 5:30 kan være tidligt for nogen, især hvis de er B-mennesker [sove1]. P-piller kan tage lysten for nogen kvinder.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om P-piller.

Hvad siger hun selv om sin træthed?

Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
gæst

Indlæg af gæst »

hun siger det bare er en periode der ska overståes, men jeg syns nu at de snart 3-4 mdr er lige tid nok
jeg forstår godt man er træt efter 10 timers arbejdsdag nu er det ikke det mest fyske job hun har det noget kontor job, dog ka det virke trættende at glo i en skærm en hel dag

vi har dog fundet en midlertidig løsning der hedder sex lørdag og søndag
det er osse fint nok men det virker sådan lidt for planlagt som noget man ska gøre, personligt foretrækker jeg det mere spontane men ved at der er mange der planlægger det fordi nutidens mennesker har for travlt

så tror det generelle problem er træthed, vi spiser meget variabelt både frugt/grønt og hva man nu skal spise for at leve en sund livstil,

hvis man skal bekæmpe træthed hvad er så den bedste måde
for i bund og grund har vi et godt sexliv der mangler bare det extra overskud til at få tid til det.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 3: Manglende lyst pga kronisk træthed

Hej

Med 10 timers arbejde [pc], op kl. 5:30, transporttid osv. så kan jeg nu godt forstå, at man m/k kan være for træt til at orke sex. Så midlet er mindre energi brugt på arbejde, så der bliver mere energi til (planlagt :1:) sex.

Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"