Vinter og kulde, der er skidt. Det er en tid hvor jeg har småt med selvtillid og "mindre godt". ( Ville lyde overdrevet at sige direkte dårligt.

Mit selvtillid kommer stort set an på om jeg er bleg eller har en flot brun hud, og jeg har heller intet problem overhovedet med at være brun om sommeren, men derimod når det bliver de kolde måneder som det jo er ca. halv tiden af et år mister jeg hurtigt farven og min selvtillid daler ligeså. Jeg er ikke ude efter en en meget brun hud, bare mere end nuværende og selvfølgelig tænker jeg "solarie!", men er ret så uerfaren på det punkt og kunne godt tænke mig at læse lidt om det fra "en pålidelig kilde" og ikke solariernes egne beskrivelser. ( De ret så pyntede beskrivelser

Udover solarie kunne jeg godt tænke mig nogle eventuelle tips til at bevare en god farve om vinteren. Hvis sådanne tips findes.

Det kan godt være jeg lyder dum nu, men så vidt jeg ved bliver pigmenten farvet af solens ultraviolette stråler. For nylig fandt jeg også en UV-Lampe, har dog aldrig været tiltænkt til dette formål, men kan det tænkes at den kan ved at belyse kroppen ( eller dele af den ) mere eller mindre farve ligesom solens stråler? Eller er solens stråler så meget mere kraftige at dette måske i teorien er en mulig hed, men slet ikke i praksis. Og da jeg har hørt om bivirkninger såsom hudcancer ved solarier, er det også tilfældet ved en sådan lampe.
Så det er 2 spørgsmål i alt. Om du kan give mig et link til information om solarier, og om den her lampes effektivitet eller duelighed.