Re-etablering af forhud

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG FORHUD
Besvar
Thomas

Re-etablering af forhud

Indlæg af Thomas »

Hej Per Holm Knudsen

Jeg er en mand på 42 år, som da jeg var 7 år gammel blev omskåret. Den omskæring, der blev foretaget den gang, var ret grundig, idet jeg overhovedet ingen forhud har tilbage.

Jeg har egentlig, indtil for nylig, ikke været generet af at være omskåret, men nu begynder det at gå mig på. Årsagen til dette er, at jeg altid har lidt af for tidlig udløsning, som jeg tidligere ikke har ladet mig gå på af, idet jeg stadig var ung og bare kunne fortsætte samlejet efter udløsning uden de store problemer og uden pause. Alderen har dog besværlig gjort denne metode og gjort den tidlige udløsning til et problem for mig og for min kone (selvom hun ikke direkte nævner det).

Mit spørgsmål til dig går ud på, om det er muligt at få gendannet forhuden og derved gøre sådan, at glans ikke hele tiden er blottet og derved ikke udsat for diverse gnidninger fra underbukser etc., idet jeg har på fornemmelsen, at det er en del af problemet med min tidlige udløsning. Er godt klar over, at der er andre ting man kan gøre såsom træning af bækkenbund og start-stop-klem teknikken, men jeg har tidligere hørt om re-etablering af forhuden, men ikke sikker på om det passer, så jeg vil gerne høre, om det er noget, der kan foretages med godt resultat, og hvor det kan foretages, og hvad i så fald koster.

Håber du kan svare mig på dette formentlig nok lidt specielle spørgsmål, men alligevel, for mig, vigtige spørgsmål.

Mvh
Thomas
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Re-etablering af forhud

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Thomas

Jeg tvivler lidt på, at din for hurtige udløsning har med din omskæring at gøre. Faktisk er ét af argumenterne for, at man skal undlade/forbyde omskæring af drenge, at den kan nedsætte følsomheden væsentligt. Den manglende forhud fortykker huden på penishovedet, og bl.a. derfor nedsættes følsomheden. Så med andre ord, kunne det være værd at overveje, om der kunne være andre forhold, der spiller ind på din for tidlige udløsning. Min erfaring efter snak med mange mænd med for tidlig udløsning viser, at der kan være en betydelig sammenhæng mellem antiaggressivitet og for tidlig udløsning.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Sædafgang - For tidlig.
:idea: Og kig under MÆND OG FOR TIDLIG SÆDAFGANG i kategorien OM MÆND (over 18 år) her i PSYKE & SEX DEBAT.

Gendannelse af forhud findes der ikke meget om på nettet på dansk, den eneste seriøse danske side jeg har kunne finde, er denne Forhudsgendannelse – foreskin restoration (Intact Denmark )
Til gengæld findes der en hel del i USA, hvor seksualitetsindskrænkende traditioner stadig betyder, at mange drenge omskæres.

:idea: Nonsurgical Foreskin Restoration (CIRP)
:idea: Foreskin Restoration - a growing movement
:idea: Foreskin Restoration Chat

Og for at der ikke skal være tvivl, så er her min mening om omskæring:
:idea: NEJ TIL OMSKÆRING AF BØRN - BÅDE PIGER OG DRENGE - JA TIL SEKSUEL INTEGRITET !!!

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG FORHUD"