Gennemsnits bredde? Og andet

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES PIKKE / PENIS
Besvar
Obo

Gennemsnits bredde? Og andet

Indlæg af Obo »

Hej igen.

Nu har jeg læst herinde, at penis kan stort set have alle længder, men oftest 12-18 cm, hvilket givet et gennemsnit på 15 cm.

Nu spekulerede jeg så på hvad er gennemsnitsbredden for en mands penis? Jeg har læst på en www.sexogsundhed.dk at på det danske marked er kondommer mellem 5,2-5,6 cm i bredden og jeg synes ikke det lyder som så meget?

Et andet spørgsmål, ved nogen hvor langt op en penis kan komme i en kvinde? Jeg har set den figur der er blevet lagt ind og har læst at g-punktet er et sted mellem 3-8 cm. oppe (på diverse forummer) og ud fra den tegning jeg har set på dette forum så burde en penis der er over 15 cm. ikke kunne komme op? Jeg håber spørgsmålet er til at forstå, svært at formulere. :P

Grunden til jeg spekulerer på dette, er at kvinder oftest siger, at de kun er interesseret i bredden, at den kan nå g-punkt (8 cm. længde) og så ville det jo ikke være så fedt hvis man ender med at ramme livmoderhalsen fordi den er for lang?

Håber det var til at forstå, ellers vil jeg gerne prøve at omformulere mine to spørgsmål. :1:

Mvh. Obo
Daniel
Tilmeldt bruger

hejsa

Indlæg af Daniel »

Hej Obo
kondomer er elastiske og tilpasser sig fint. så pikken ligger ikke i den bredde som kondomerne er opgivet i.
jeg kan ikke hjælpe med bredden, men ifølge sexlinien som jeg har læst, så er omkredsen alså når du måler rundt om, den ligger mellem 8-12 cm.
hvis man tog og regnede bredden ud fra de tal, så vil mindste bredden være 2.5 og den højeste omkring 3.8 cm. joan ørting opgav en bredde i en artikel for noget tid siden, men kan desværre ikke huske den. kan være Per kan.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Gennemsnits bredde? Og andet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Obo

I følge Sexlinien, hvor Tine Filges har været ude og måle :1:, så er diamteren i gennemsnit ca. 4-6 cm.

Kondomer er elastiske og fås i flere forskellige størrelse.

Kvindens skede er elastisk og udvider sig dels ved ophidselse og del ved tryk, og de fleste kvinder kan fint rumme de fleste størrelser. Der findes selvfølgelig meget korte skeder og meget lange pikke / peniser, hvor det ikke er muligt med et samarbejde.

G-punktet (hvis det findes) rammes bedst, hvis manden trænger ind bag fra. I bunden af skeden skulle der sidde et andet punkt AFE-zonen, som ligeledes skulle give kvinden gode fornemmelser. Formentligt er der dog alt i alt tale om det samme organ, nemlig klitoris som breder sig op til 9 cm ind i kroppen.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Klitoris - Kilderen og om G-punkt.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Obo

Indlæg af Obo »

Mange tak for begge jeres svar. :)

Jeg blev bekymret angående kondomer da en af mine venner, som har en meget lang penis, skulle bruge den mindste størrelse.

Hvordan fik du de tal Daniel regnede du det som en cirkel og dividerede med pi? :P

Tak for et mål for gennemsnitsbredden og også rart at vide, at det er sjældent ens penis kan være for lang. :P

Jeg har et nyt spg.
Som du selv nævner, så er G-punktet, AFE-zonen og klitoris muligvis samme organ, men hvis disse sidder relativt lavt (9 cm.) betyder det så at der er ingen forskel for en kvinde om manden har en penis på 9 cm. eller derover? Kun bredden der tæller? :P

Mvh. Obo. :)
Obo

Indlæg af Obo »

Jeg kunne ikke lige finde en rediger knap, så håber mit doublepost er i orden.

Jeg fandt lige selv svaret på mit spørgsmål på en af de link du sendte hehe. :P Hvis nogen har noget at tilføje venter jeg spændt. :)

Mvh. Obo.
Daniel
Tilmeldt bruger

..

Indlæg af Daniel »

hej Obo. jepper jeg lavede en lille pi beregning. det er sådan man gør det, men det forudsætter det at pikken er cirkelformet, hvilket den ikke er.
mht om bredden tæller, der vil jeg sige at den har noget at sige, men at det stadigvæk handler om ren teknik. man skal simpelthen høre på sin partner om man skal blive ved i samme tempo eller hvad man nu gør af tricks. det er faktisk de færeste der går skedeorgasme, så det er klitoris orgasme der er mest af. men det betyder at man skal lege lidt med den samtidig.
Obo

Re: ..

Indlæg af Obo »

Er skedeorgasme og vaginal orgasme det samme? Hvilken længde/bredde kræves der for at dette kan opnås og er det bedre end den orgasme kvinden får via klitoris/g-punktet?

Mvh. Obo
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 2: Gennemsnits bredde? Og andet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Obo

Det, der beskrives som "skedeorgasme og vaginal orgasme", er det samme, og det handler næppe om hverken længde eller bredde på pikken, men om dels mandens evne til at ramme klitoris med enten pikken eller kønsbenet og sikkert allermest om hvor følsom / modtagelig kvinden er for den form for stimulation alene. Min egen erfaring er, at kun et meget lille mindretal af kvinder kan få orgasme alene ved pikkens bevægelser i skeden. Langt, langt de fleste kvinder har brug for en stimulerende finger, tunge m.m. for at få orgasme.

I øvrigt udløses formentligt alle orgasmer via klitoris: PSYKE & SEX om Klitoris - Kilderen og om G-punkt.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES PIKKE / PENIS"