Betændelse i penishovedet (Balanitis)

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES PIKKE / PENIS
Besvar
AnonymBruger
Tilmeldt bruger

Betændelse i penishovedet (Balanitis)

Indlæg af AnonymBruger »

Hey Per

Jeg har en mistanke om, at jeg har betændelse i penishovedet, eftersom det gør utrolig ondt ved berøring af penishovedet.. Ved tilbagetrækning af forhud gør det også ondt, og jeg kan hverken rense penishovedet, eller indersiden af forhuden ordentlig, grundet at det er for smertefuldt. Jeg kan skylle med varmt vand, men jeg kan ikke vaske med intim sæbe f.eks.

Jeg har prøvet at bruge xylocain 5% creme, men det skal smøres på, hvilket heller ikke kan blive gjort på grund af for meget smerte. Jeg undersøger her en af dagene om det kan anskaffes i spray form.

Men her er spørgsmålet. Hvordan behandler jeg en evt. betændelse? Jeg har kigget her: Betændelse i penishovedet (Balanitis)

Der står
Primært forsøges tilstanden behandlet med ordentlig hygiejne. Dertil kan komme beskyttende creme. Varer tilstanden ved, kan der være tale om svamp eller bakteriel udløst balanitis, og man skal derfor behandle med antibiotika.
Hvilken form for antibiotika er der her snak om?

Jeg er rimelig sikker på jeg ikke har en forhudssnævring, efter jeg godt kan trække forhuden tilbage i både slap og stiv tilstand, men det gør stadig meget ondt, hvilket jeg mistænker betændelse i at være skyld i.

Håber du kan hjælp, på forhånd tak.

Godt Nytår, Mvh. AnonymBruger
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Betændelse i penishovedet (Balanitis)

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej AnonymBruger

Som du kan se i Sundhedsguidens artikel om Betændelse i penishovedet (Balanitis), så kan der være mange årsager til Betændelse i penishovedet (Balanitis) og alene af den grund, skal man(d) selvfølgelig gå til lægen og blive undersøgt og ikke forsøge at behandle sig selv.
Xylocain salve 5% er i heldigste fald kun smertedæmpende, men behandler jo ikke årsagen til betændelsen.

Hold den i så god hygiejne som muligt og så ellers af sted til lægen med dig og få den undersøgt!!!

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 30. maj 2008 11:49, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
AnonymBruger
Tilmeldt bruger

Indlæg af AnonymBruger »

Jeg takker for hurtigt svar, jeg vil så tage "problemet" op hos min læge.
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES PIKKE / PENIS"