Hej Per,
Du skrev, at jeg skulle skrive hvordan det går med mig, og det gør jeg så hermed. Som du ved går jeg jo til psykoterapeut, hvilket jeg har gjort ialt fem gange indtil videre. Om det hjælper, er endnu for tidligt at sige. Min terapeut er rar, flink og umiddelbart er der god kemi imellem hende og jeg. Og vigtigst af alt, jeg føler mig tryg. Jeg lægger dog ikke skjul på min skepsis overfor hende i forhold til, hvad fanden hun dog skulle kunne udrette af mirakler, når nu mine tidligere terapeuter dybest set ikke har hjulet noget som helst. Snarere tværtom! Hvorfor skulle hun være bedre, mere kompetent? Og så er jeg selvfølgelig skide utålmodig...jeg vil se resultater, og helst i går!!
Når det er sagt har der dog været et par momenter af lys i tunellen indenfor den sidste uges tid, hvor jeg har følt, at min klump i maven nærmest var forsvundet i et par dage...dermed ikke sagt, at det ikke hele tiden kørte oppe i hovedet på mig, men det var som om noget af smerten i maven var blevet mindre og jeg mærkede pludselig noget godt. Nemlig noget ægte og noget dejligt.

Tror jeg i hvert fald... Jeg ser jo som tidligere nævnt en 34-årig mand, som har været/er en utrolig god støtte for mig i alt det her. Han lytter, hjælper, forstår, rådgiver og er der bare for mig 100%, uden at forlange noget som helst tilbage. Han gør det fordi han holder af mig og fordi han, som en af de eneste, forstår mig, fordi han selv har været igennem en skilsmisse etc., og dermed selv har været igennem nogle alvorlige ting med tab, skyld, svigt etc. Og jeg kan mærke, at jeg har behov for ham, fordi hos ham er jeg mig selv...det er et fristed for mig, hvor jeg ikke føler mig skamfuld eller flov over at have en depression. Han dømmer mig ikke
Det skal siges, at han har to agendaer med mig.
1. Som en pludselig god ven/elsker til mig, vil han gerne have mig på højkant og se en glad kvinde, der nyder livet og lever i det. For min skyld, fordi han holder af mig.
2. Som en mand der er forelsket i mig og som ikke lægger skjul på det - han har sågar brugt ordene "jeg elsker dig" - håber han på, at når jeg er "rask" og på højkant igen, at jeg vil tage solbrillerne af

og se hvor vidunderlig han er, og at jeg dermed vil falde for ham og at vi sammen kan skabe en fremtid.
Han kender præmisserne - dét faktum, at jeg intet har følt i over seks år og ikke har kunne sige eller for den sags skyld mærke følelsen af at "jeg elsker dig" overfor hverken min eks-kæreste eller venner og familie. Men det skræmmer ham tilsyneladende ikke væk og det forhindrer ham ikke i at tro, at det en dag kan blive ham og jeg, når jeg er "rask" igen og atter kan føle samt mærke livet. Også selv om udfaldet jo sagtens kan blive, at jeg intet føler for ham udover at betragte ham som en dejlig og trofast ven/elsker. Men han er villig til at se tiden an og vente på mig, fordi som han siger, tænk hvis det nu kunne blive os og han bare var rendt skrigende væk...det holder han for meget af mig til! Og det synes jeg selvfølgelig er ret stort af ham, taget i betragtning af, at jeg jo ikke kan love ham noget som helst og dermed heller ikke kan gengælde særlig meget på nuværende tidspunkt.
Anyways, forleden nat da vi havde sex kunne jeg pludselig mærke, hvor glad jeg er for ham, hvor meget han betyder for mig, hvor meget han giver mig, hvor meget jeg tænder på ham i sengen, hvor meget han forstår mig, hvor meget vi taler samme sprog...og i alt dette kunne jeg pludselig se en fremtid sammen med ham. Pludselig udbrød jeg: "du er så dejlig, så dejlig", hvilket er stort for mig at sige. Eller det vil sige, jeg kan sagtens sige det objektivt, men at sige det og mene/føle det subjektivt er stort for mig.... og det føltes så ægte, da jeg gentagne gange sagde det og vi kiggede hinanden lidenskabeligt i øjnene. Vores sex er virkelig god, intim og nærværende, mens mit sexliv i mit tidligere forhold slet, slet ikke fugerede i mange år fordi jeg ikke havde lysten...Men det fungerer med ham her, og med et kunne jeg mærke noget ægte, noget dybt og noget meget, meget smuk. Forestillede mig ham som far til mine børn etc. (Har dog også lige set ham med sin søn den sidste uges tid, hvor jeg virkelig så en ansvarsfuld mand, far etc. og det varmede mig). Men i alt det her, så bliver jeg også angst for at disse følelser overfor denne mand er indbildske fra min side - at jeg blot føler, at jeg føler noget for ham, fordi jeg er ivrig efter at føle et eller andet og gerne overfor en mand. Og bange for, at når jeg har momenter hvor det føles godt og dejligt, ja så går det nok i sig selv igen, fordi jeg ikke tør. Og ganske rigtigt, fordi jeg er så angst og bange for at knuden i maven atter skal vende tilbage, så får jeg pludselig ondt i maven og kan ikke mærke noget igen. Hvad tænker du, når du hører alt dette??

Jeg ved, at jeg er hård ved mig selv og konstant er på jagt efter svar, følelser etc., men det er meget forvirrende, meget frusterende ikke at vide, hvad jeg egentlig selv føler/mærker. Jeg burde jo af alle vide det, men er forvirret, frusteret.
Til sidst vil jeg høre, om det virkelig kan være rigtigt, at man selv skal betale for sin psykoterapeut. Det kan jo let blive til flere tusinde kroner om måneden

Kan man ikke få en henvisning til en når nu man har en depression på 6. år??
På forhånd tak
Warmfluid