Penis "skaller"?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG DERES PIKKE /PENIS
Besvar
Stjernetegnet er jomfru
Tilmeldt bruger

Penis "skaller"?

Indlæg af Stjernetegnet er jomfru »

Hej Per.

Jeg er en 16-årig dreng, der for en måned siden er begyndt at dyrke ubeskyttet sex med min kæreste. Da hun fortalte mig, at hun var på P-piller, så jeg ingen grund til ikke at gøre det. Jeg glemte blot at tænke begrebet "sexsygdomme" igennem.

I dag var det som om, at det "yderste lag" på glans er begyndt at skalle af. Selve det der skaller af, ligner lidt nakkeost, men når det er skallet af får huden en mørkere rødlig tone, end den har i forvejen.

Jeg har haft nakkeost længe, men vil vove at påstå, at jeg ikke rigtigt har set noget til den i det seneste års tid.

Kan du hjælpe mig? Har jeg nogen umiddelbar grund til bekymring? Vær venlig at give mig et andet svar end: "Gå til din læge :)".
På forhånd tak!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Penis "skaller"?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Stjernetegnet er jomfru [jomfru]

Hvis det er nødvendigt at gå til læge, så skriver jeg: "Gå til din læge :)".

Når man bruger hud meget, så kan den jo skalle lidt af, men om det er det, ved jeg af gode grunde ikke. Der er osse den mulighed, at I har lidt svamp, og at det er det, der får din pik til at skalle. Hvis I ikke er generet af det, så behøver I ikke at gå til lægen :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Stjernetegnet er jomfru
Tilmeldt bruger

Hehe, du må undskylde, at jeg prøvede at gøre mig til game master. :)

Det kan ikke være andet end svamp? Og kan man gøre noget ved det, uden at gå til lægen?
Jeg har noget af det naturolie der hedder "Dalens Olie" som bl.a. indeholder oliven- og jordnøddeolie samt rosenvand.
Kan det måske bruges?

Og så vil jeg også gerne lige spørge, om det (hvis det er svamp) kan smitte til hende, ved oralsex?
På forhånd tak.

Håber på snarligt svar. :?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 2: Penis "skaller"?

Kan sagtens være andet end svamp, men jeg er ikke i stand til at sige hvad, når jeg ikke har set det. Hvad er problemet med at gå til lægen?

Hvis det er tør hud, så skader "Dalens Olie" næppe, prøv med det.

Hvis det er svamp, så har din kæreste det osse, og alt efter hvilken type af svamp det er, så kan man osse få svamp i mundhulen.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Svamp
:idea: Svamp i skeden (Sundhedsguiden)
:idea: Svamp i mundhulen (Trøske, Candidiasis) (Netdoktor)
:idea: CANDIDA (SVAMPEINFEKTIONER) (Statens Serum Institut)

Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 4. jan 2008 14:17, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
Stjernetegnet er jomfru
Tilmeldt bruger

Penis "skaller"?

Hej igen Per.

Min kæreste lavede noget research på nettet, og fandt frem til at alle kvinder altid har en eller anden form for svamp, som sommetider kan blusse op, bl.a. v. brug af p-piller.

Hun tog så til lægen, da vi fandt ud af, at drenge ikke kan smitte piger, og at hun derfor måtte have smittet mig.

Hun havde ikke noget voldsomt lige umiddelbart, men han mente at det skyldtes, at hun ikke tissede mellem samlejerne, (hvis vi har haft sex flere gange en aften). At dømme ud fra symptomerne anbefalede han en creme ved navn Brentan, som jeg nu har været på apoteket og hente. Jeg glæder mig til at se resultatet.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 3: Penis "skaller"?

Ja det lyder meget sandsynligt, men drenge kan nu godt smitte piger, så det nemt kan blive en ping-pong-smitte, og derfor er det en god ide, at begge bliver behandlet for svamp samtidigt. I øvrigt bærer alle mennesker rundt på mange forforskellige svampe, hvor af kun de færreste svampe er skadelige.

Brentan er et udmærket middel mod svamp.

Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG DERES PIKKE / PENIS"