Min kone og jeg har en masse problemer for tiden, og jeg tænkte, om du mon havde et par gode råd i den forbindelse. Et af vores problemer er, at min kone ikke bryder sig om, at jeg drikker. I løbet af en dag kan jeg godt få lyst til et par øl eller måske tre; men det synes hun er for meget. Jeg har nogen gange så forsøgt at være med på ikke at drikke noget; men det har jeg ikke kunnet holde, og så har fanden været løs.

Jeg er for nylig gået på førtidspension, hvad jeg har det fint med. Jeg er også for nylig blevet opereret, så jeg ikke kan tåle mere end et par øl, før jeg bliver rimelig beruset, men et par øl synes jeg godt, at jeg kan klare uden slinger i valsen.
Min kone har altid haft det svært med alkohol, blandt andet fordi flere af hendes nærmeste familiemedlemmer bogstaveligt talt er døde af druk. Det gør hende nok lidt mere pirrelig og intolerant i forhold til mit drikkeri. Med til historien hører, at jeg et par gange i løbet af det sidste halve år har været sammen med nogle venner og blevet mere end beruset, så jeg ikke er så behagelig at være sammen med (der er dog på ingen måde tale om voldelig opførsel).
Så vores problem er, at jeg har lyst til et par øl om dagen; men kone vil ikke have, at jeg gør det. Det kan vi ikke rigtig finde ud af.

Med venlig hilsen
Torben Hansen