Jeg er 17 år gammel.
Jeg har et problem med min forhud, og jeg er ærlig talt usikker på, om det er en decideret forsnævring eller at jeg bare har en lidt strammere forhud end de fleste.
For det første er min forhud rød og ovenpå er der et lag hvidt/gennemsigtig lag (smega, nakkeost?).
Desuden gør det meget ondt, hvis jeg rører min forhud med f.eks. en finger. Er det normalt?
Min forhud føles stram, og jeg har problemer med at trække den over hovedet.
Det er dog før lykkedes mig at få den over hovedet i badet, og under samleje. Men det tager tid, jeg skal være meget våd (præsperm?) og hvilket også er grunden til at det lykkes under samleje og i badet.
Jeg har dog af og til problemer med at trække huden tilbage i badet.
Jeg har fundet ud af, at det er lettere at fylde håndvasken med vand, og derefter trækker forhuden tilbage "under vandet".
Dette hjælper dog ikke voldsomt meget på det hvide lag.
Hvordan kan jeg vaske den ordenligt uden, at det bliver smertefuldt?
Jeg er rimeligt bekymret for at skulle have en operation og har dog hørt, at det er muligt at få en bestemt salve, ved et læge besøg, som skulle løsne forhuden lidt.
Jeg har helst ikke lyst til at skulle snakke med mine forældre om det, og vil egentligt gerne have det privat mellem en læge og mig selv.
Er det min egen praktiserende læge jeg skal søge til eller skal jeg finde en gynækolog?
På forhånd mange tak.
---
Sorry for dobbeltpost.
Jeg kiggede lige en ekstra gang på min penis, og må nok hellere sige, at det drejer sig om mindre rødmen.
Har i øvrigt læst videre her på forummet og læst, at man kan træne sin forhud ved evt. at forsøge at sove med forhuden trukket tilbage eller have den tilbagetrukket en halv times tid om dagen.
Da det er lykkes mig før under samleje og i badet at trække forhuden tilbage (under både slap og stiv tilstand), kan det så bare være fordi, at min forhud ikke er trænet nok?
På forhånd mange tak

---
Hej igen - og denne gang sorry for tripplepost.
Men jeg har lige en relevant opdatering og fremgang

Jeg prøvede i hærdigt at trække forhuden tilbage i slap tilstand.
Uden at være ophidset eller våd lykkedes det mig at trække den tilbage.
Jeg bemærkede dog, at pikhovedet bukkede ned ad. Det kunne tyde på en lidt kort streng?
Men anyway, jeg fik trukken huden tilbage bag hovedet uden smerte ved strengen heller.
Det skal dog siges, at jeg har meget forhud, og at den lægger sig i en lille "rulle" bag hovedet, men jeg kan forholdvis ubesværet få forhuden tilbage igen.
Jeg så dog en masse smega, som jeg fik ordnet.
Jeg fyldte håndvasken med varmt vand, og denne gang fik jeg fjernet alt smega bag ved selve hovedet uden de vanskelige problemer.
Der er dog stadig denne hvide "hinde" på selve hovedet, som ikke rigtig ville forsvinde.
Hovedet blev dog mindre rødt som jeg stod der og blev mere og mere lyserødt.
Den røde farve kan vel skyldes, at det er uvant for hovedet at "være fremme i det fri".
Dette var lige en lille opdatering.
Jeg vil dog meget gerne stadig høre din professionelle mening.

Mange tak for et fedt site. Det er meget mindre "pinligt" at diskutere sine problemer her - især når man ved, at du har forstand på det.
På forhånd tak, igen igen igen,