Hej
Jeg (kvinde, 3 børn, 30år) har længe været trist og utilfreds med mit parforhold, min sexlyst er stort set væk (flere år). Jeg elsker min kæreste (sammen i ni år), og vil derfor have det til at fungere igen!!
Jeg har brugt utroligt mange timer på at læse, bl.a på denne side, og har opdaget at hver eneste gang jeg læser noget i retning af "sige du elsker hende.." så står tårene i øjnene på mig. Vi har aldrig snakket om de store følelser, de har bare været der, det kan vist tælles på 1 hånd hvor tit nogen af os har sagt "jeg elsker dig".
Inde i mit hoved, ser det pludseligt ud til, at hvis blot min kæreste ville sige "jeg elsker dig" - ja så ville min parforholds-tristhed forsvinde med det samme. Kan det virkelig være så banalt???
Og hvordan pokker kommer jeg videre. Jeg kunne jo starte med at sige det til ham, men lige nu er jeg så fandens fokuseret på at høre det fra ham, at det ville være fejt blot at sige det fordi jeg trænger til at høre det. (Misforstå mig ikke, jeg elsker min kæreste højt, men er absolut ikke i vane med at sige det. Desuden ville et "jeg elsker også dig" ikke være nok).
Øv, jeg føler mig ret dum ved pludselig at tillægge tre ord så stor betydning.....
Med håb om et godt råd.
Sig du elsker mig...
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Sig du elsker mig...
Hej UUUU
Der er et mundheld, der lyder: "Kvinder elsker med ørerne og mænd elsker med øjnene." Så det er jo ikke så mærkeligt, at du længes efter at høre din mand sige: "Jeg elsker dig." Det er jo noget de fleste af os godt kan lide at høre
. "Karmaloven" siger noget i retning af, "hvad du sender ud, får du tilbage", så det vil jo nok være en god ide, dels at snakke med din mand om din opdagelse og dels at sige til ham, at du elsker ham, når du nu gør det.
Og husk, at det banale ofte er det basale.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Der er et mundheld, der lyder: "Kvinder elsker med ørerne og mænd elsker med øjnene." Så det er jo ikke så mærkeligt, at du længes efter at høre din mand sige: "Jeg elsker dig." Det er jo noget de fleste af os godt kan lide at høre

Og husk, at det banale ofte er det basale.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2