Min kone og jeg har kendt hinanden i syv år. Vi er begge først i fyrrerne og har to mindre børn. Og vi har sådan ét "hønen-og-ægget"-problem, der handler om manglende lyst.
Min kones lyst til erotik er meget mindre end min og i perioder på 1-2 måneder kan hun sommetider "stå af" sexlivet. Det påvirker mig meget

Når man er tom, er der ikke meget at give af, og det beklager min kone sig over i de kolde perioder. At jeg ikke er nærværende nok, ikke kærtegner nok, ikke viser ømhed uden at forvente intimt samvær. Så prøver jeg at give alligevel - at stryge hende over håret og ryggen, give små gaver, arrangere udflugter for os to alene - og jeg føler mig TOTALT drænet. Hvis jeg rører hendes bryster eller lår i de kolde perioder, fjerner hun min hånd, og nævner jeg, HVOR meget jeg savner intimitet med hende, "presser jeg hende" - siger hun. Og så skal tilliden opbygges forfra. Det mærkelige er, at NÅR vi så kommer det sidste stykke vej og har sex, giver hun klart udtryk for, at det er godt og tilfredsstillende. Og så kommer vi ind i en varm periode, hvor sex er en del af vores liv med hinanden, og hvor vi elsker cirka en gang om ugen - og nusser og kæler.
Men hun har magten, sådan er jeg begyndt at føle det, til at gøre mit liv godt eller dårligt. Hvordan får vi et ligeværdigt forhold, hvor jeg kan have ønsker og behov for sex på samme måde som hun kan have ønsker og behov for "uerotisk nærvær" ?
Håber meget på svar - og på forhånd tak for det
Den varme&kolde