Forhudsforsnævring

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG FORHUD
Besvar
Carsten1234

Forhudsforsnævring

Indlæg af Carsten1234 »

Hej Per.

Tror jeg lider af forhudsforsnævring. Hvor langt er det normalt at kunne rulle forhuden ned?
Jeg kan ikke få den længere ned en glansen, tør jeg ivertfald ikke prøve, da det begynder at gøre ondt der, og har hørt at forhuden kan komme til at sidde fast, så man skal på skadestuen.

Er der en mulighed for at man kan undgå 'det lille snit' hvis man har det?
Har hørt noget med en slags creme, men er virkelig for genert til at gå til læge med det.
Hvis man går til læge med det, skal han så prøve at rulle på ens pik? Ville jeg nemlig ikke have det meget godt med, -

Det = Forhudsforsnævring. :)

- Har også læst at det kan være et tegn på sukkersyge. Jeg spiser HERRE meget slik og sukker, så hvor skal jeg gå til for at få målt mit blodtryk?

Tak på forhånd!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Forhudsforsnævring

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Carsten

Normalt skal man kunne trække forhuden helt tilbage sådan, at den kan rulle frit og ubesværet frem og tilbage osse i stiv tilstand, se billedet her under:

Billede

I værste fald kan forhuden stramme så meget, at man(d) skal en tur på skadestuen, men de fleste har nu fået klaret den for stramme forhud inden, det går så galt.

Hvis forsnævringen ikke er alt for voldsom, prøver man i reglen med en cortison-creme først, der kan udvide huden. Hvordan din læge vil gribe det an, kan jeg af gode grunde ikke vide, men han vil nok undersøge, hvor stram huden er for at kunne finde ud af hvilken behandling, der er bedst for dig. Snak med ham om dine betænkeligheder, hans job er jo at hjælpe dig på den bedst mulige måde :1:.

Snak osse lige med lægen om dit sukkerforbrug, og få tjekket om du evt. har tegn på sukkersyge. Og af sted til lægen med dig. Fortæl hvordan det gik. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Carsten1234

Indlæg af Carsten1234 »

Tak for et så hurtigt svar, Per! :)

Så forhuden burde altså kunne trækkes helt tilbage? Helt tilbage til 'roden'?

Regner med at tage til læge på mandag efter arbejde, skal lige have taget mig sammen til det :lol:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 2: Forhudsforsnævring

Hej Carsten

Ja forhuden skal kunne komme ud over hovedet og tilbage uden at stramme.
Ja til lægen med dig - det er et lille behandling med en stor virkning, og din læge har set det mange gange før.

Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
Carsten1234

Indlæg af Carsten1234 »

Hej igen Per! :)

Her idag fik jeg endelig samlet mod nok til at tage til lægen. (Eller, rystede pænt meget og sådan :P)
Han kunne "sagtens" rulle ned, da den ikke var erigeret, sagde han.
Så spurgte jeg, "Hvad med erigeret tilstand?". Det mente han ikke kunne være noget problem, når han så nemt kunne gøre det. Så spurgte jeg så til for stram penisstreng. Der sagde han "Det kunne selvfølgelig godt være, men umiddelbart tror jeg det ikke".

Kan der virkelig være så stor forskel fra ikke-erigeret til erigeret? Jeg har aldrig selv kunnet rulle den ned i slap, men han blev bare ved og sagde at det var normalt det strækkede lidt og sådan. Og så var den nede.
Føler bare at den stramme MAX meget når den er erigeret hvis jeg prøver at rulle ned, og er hunderæd for at prøve, da den jo kan sætte sig fast i "renden".

P.S ! - Det kan stærkt anbefales til jer andre, at tage til lægen med det! Min tog det ivertfald p.isse nice :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 3: Forhudsforsnævring

Hej Carsten

Øv dig i at trække huden tilbage i erigeret tilstand, på den måde kan du efterhånden få udvidet huden tilpas meget. Gør det gerne flere gange hver dag :1:.

Hvis forhuden sætter sig fast, så går du til lægen igen, og han giver dig formentligt noget creme, der kan hjælpe med at udvide huden, men det er bedst, hvis det kan undgås, det er trods alt en hormoncreme.

Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
hejhejhej
Tilmeldt bruger

Hej

Indlæg af hejhejhej »

Hej. Jeg kan i stiv tilstand få min pik ligeså langt ned som på billedet højere oppe på siden, men heller ikke længere end det. Jeg kan slet ikke få den helt ned til roden. Skal jeg så også tage til læge med det? mvh Morten
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Hej

Hej Morten

Så er alt som det skal være. Jeg tror ikke nogen kan få forhuden helt ned til roden :11:, hvad får dig til at tro at man(d) skal kunne det?

Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG FORHUD"