Forhudsforsnævring (Phimosis)

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG FORHUD
Besvar
Deaz

Forhudsforsnævring (Phimosis)

Indlæg af Deaz »

Yeps, endnu et af disse indlæg. Men når man er usikker har man brug for at få tingene at vide lidt flere gange. :-)

Anyhow:
I stiv tilstand er min pik 15-16 cm lang og omkredsen er 13 cm. Jeg har en såkaldt "forhudsforsnævring" som består i, at min forhud ikke engang kan komme halvt ned over hovedet. Forsnævringen skaber ingen problemer - jeg har ingen problemer på toilettet og i mine 16 år har jeg ikke haft nogen smerter eller infektioner forbundet med 'problemet'.

Jeg har ikke været i seng med nogen før og jeg tænker derfor på om det er en nødvendighed at få det behandlet? Det eneste umiddelbare problem er, at jeg føler nogle gange at forhuden bliver lige stram nok, når den er stiv - næsten som om der er lidt mere der gerne vil ud. ;)

Men som sagt føler jeg, at det alligevel er rimelig ekstremt når huden ikke vil gå længere ned - dog har jeg ikke haft nogen problemer. Men er det et problem og bør jeg gøre noget ved det?

En anden grund til jeg spørger, er at jeg er rimelig angst for at gå til lægen eller snakke med mine forældre om det.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Forhudsforsnævring (Phimosis)

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Deaz

Du ved jo ganske meget om din forhudsforsnævring :1:. Det der måske kan ske, når du på et tidspunkt skal til at have samlege, er at forhuden kan blive skubbet om bag hovedets kant og stramme alt for meget og smertefuldt der, det siges ikke at være særlig sjovt. Så derfor er det en god ide, at du kontakter din læge - du behøver ikke som 16 årig at blande dine forældre ind i det - og får snakket med lægen om problemet. Måske kan det løses med noget creme, men det må lægen afgøre. Så til lægen med dig, din læge har mødt det problem mange gange. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG FORHUD"