Jeg er 17 år, og har ved at søge på nettet fundet ud af, at jeg muligvis har en forhudsforsnævring. Jeg kan godt trække forhuden tilbage, men i takt med en erektion, vil huden stramme meget ved begyndelsen af glansen. Det er altså ikke en favorabel tilstand ved samleje. Jeg har kun haft én "sexoplevelse", men noget mislykket grundet ovenstående - og har ikke haft modet til at prøve igen siden. Det skal måske siges, at min penis i uerigeret tilstand ikke er særlig stor (9 cm) - men i erigeret tilstand vokser til omkring 16,5 cm.
Ikke nok med det - mit penishoved er meget ømt. Jeg har ved at søge på dette forum fundet ud af, at det skyldes at min forhud ikke er vant til at blive trukket tilbage. Man kan dog efter sigende (til mit held) hærde penishovedet ved at trække huden tilbage i længere tid. Det blev anbefalet (1) at trække forhuden tilbage inden man lægger sig til at sove eller bare (2) gøre det en halv time om dagen. Førstnævnte løsning lyder "uheldig" i mine ører, da penishovedet med kontakt med dynen vil udløse en afsindig smerte.
Spørgsmål:
Vil det være OK kun at benytte løsning 2? I så fald hvor lang tid ville der normaltvis gå før glansen er hærdet? (Jeg spørger, fordi jeg nødig vil skulle teste hver anden dag, hvis den først er hærdet om en måned, og dermed gennemgå unødvendig smerte)
Er der en måde at "træne" forhuden til at blive mere elastisk?
Venter spændt på svar fra jer.
Forhudsforsnævring + ømt penishoved
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Forhudsforsnævring + ømt penishoved
Hej hadock
Ja du har utvivlsomt en forhudsforsnævring, men det lyder som om, at du vil kunne komme den til livs ved dagligt at udvide forhuden ved at trække den over hovedet i erigeret tilstand. Hvis det er for vanskeligt, kan du evt. får noget salve hos din læge.
Jeg ved ikke, hvor lang tid en hærdning vil tage, men jeg vil nok regne med et halvt års tid, hvor du f.eks. kan bedøve dit pik/penishoved med Xylocain salve 5 %.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Ja du har utvivlsomt en forhudsforsnævring, men det lyder som om, at du vil kunne komme den til livs ved dagligt at udvide forhuden ved at trække den over hovedet i erigeret tilstand. Hvis det er for vanskeligt, kan du evt. får noget salve hos din læge.
Jeg ved ikke, hvor lang tid en hærdning vil tage, men jeg vil nok regne med et halvt års tid, hvor du f.eks. kan bedøve dit pik/penishoved med Xylocain salve 5 %.
Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2