Forhud og kondomer

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG FORHUD
Besvar
Matias

Forhud og kondomer

Indlæg af Matias »

Hej

Jeg er stadig jomfru, men jeg ved at når man skal tage et kondom på, skal man trække forhuden tilbage, men jeg har også læst, at man ikke behøver trække forhuden. Min forhud er lidt stram, så jeg kan ikke trække den helt tilbage... Påvirker det noget, hvis jeg har samleje uden, at forhuden er trukket tilbage under kondomet?

Mvh Matias..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Forhud og kondomer

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Matias

Det er en god ide at træne i at få forhuden tilbage, det gør det nemmere at rengøre den, og gør det nemmere at forebygge forhudsbetændelse. Hvis det ikke kan lade sig gøre trods daglig træning, så må du lige et smut til lægen, og lade lægen kigge på den.

Det er bedst at kunne trække forhuden tilbage, når man(d) skal sætte kondomet på.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Matias

Indlæg af Matias »

tak..
indtil hvilken alder er lægen forpligtet til at fortælle ens forældre det? Da jeg ikke rigtig har lyst til at snakke med dem om det.

lige en anden ting. Fik ikke et svar på om man kan godt kan have sex selvom det ikke kan trækkes helt tilbage. Altså det gør jo ikke ondt at onanere eller noget.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 2: Forhud og kondomer

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Matias

Lægen er ikke forpligtet til at fortælle dine forældre noget, men hvis du skal have noget salve til at smøre på til hjælp for en udvidelse, så skal du vel ikke selv betale salven? Og hvis forhuden er så stram, at der skal skæres lidt, så går du næppe i skole næste dag. Så, mand dig op! Og snak med dine forældre om det, at du skal til lægen med det. Måske har din far osse været til lægen med sin forhud.

Hvis forhuden er for stram og presses bag over hovedet, så kan den klemme ret meget, og i sjældne tilfælde må man(d) på skadestuen. Samlegebevægelserne kan komme til at presse forhuden tilbage. Så derfor er det bedst at forhuden kan trækkes frit tilbage.

Fortæl hvad dine forældre sagde. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG FORHUD"