Snæver forhud
Snæver forhud
Hej derude, om 14 dage skal jeg opereres fordi min forhud en mega stram. Lægen har sagt at der er 2 typer af operation at vælge imellem. Ved den ene bliver det yderste stykke snævre forhud skåret af, og ved den anden skærer kirurgen alt forhuden af. Jeg er i tvivl om jeg skal vælge den ene eller anden løsning, for umiddelbart er der fordele og ulemper ved begge. Jeg tror at jeg vælger den rigtige omskæring hvor alt forhuden bliver klippet af, men inden min endelige beslutning vil jeg lige høre jeres erfaringer med det at blive/være omskåret eller kun at få skåret lidt af forhuden?
- PER HOLM KNUDSEN
- Site Admin
Svar: Snæver forhud
Hej
Personligt synes jeg ikke, at man skal skærer mere af sin krop end nødvendigt.
Der er undersøgelser, der antyder at omskårne mænd er mindre modtagelige for HIV-vira, men overfor det står at man selvfølgelig beskytter sig med kondom, hvis der er risiko for HIV, og så er fordelen jo for så vidt væk. Omskæring hører til en tid med risiko for forhudsbetændelse, det har man jo glimrende midler til at klare i dag. Det blev så i gammel tid ligesom f.eks. faren ved at spise svinekød (trikiner) til religiøse forskrifter. I nyere tid er omskæring blevet brugt til at hindre drenge i at onanere, idet onani kan besværliggøres ved en manglende forhud.
Så jeg ville personligt vælge at få fjernet det af forhuden der generer og så hygge mig med resten
.
Læs mere i PSYKE & SEX om Forhudsforsnævring.
Personligt synes jeg ikke, at man skal skærer mere af sin krop end nødvendigt.
Der er undersøgelser, der antyder at omskårne mænd er mindre modtagelige for HIV-vira, men overfor det står at man selvfølgelig beskytter sig med kondom, hvis der er risiko for HIV, og så er fordelen jo for så vidt væk. Omskæring hører til en tid med risiko for forhudsbetændelse, det har man jo glimrende midler til at klare i dag. Det blev så i gammel tid ligesom f.eks. faren ved at spise svinekød (trikiner) til religiøse forskrifter. I nyere tid er omskæring blevet brugt til at hindre drenge i at onanere, idet onani kan besværliggøres ved en manglende forhud.
Så jeg ville personligt vælge at få fjernet det af forhuden der generer og så hygge mig med resten

Med venlig hilsen
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2